اخبار   
 

 شهردارهای پیشگام در نوسازی بافت های فرسوده در اولویت قرار دارند

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سیاست بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده ، اولویت به شهرهایی داده می شود که شهرداری های آنها در اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده، پیشگام شوند...

شهردارهای پیشگام در نوسازی بافت های فرسوده در اولویت قرار دارند

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سیاست بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده ، اولویت به شهرهایی داده می شود که شهرداری های آنها در اجرای مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده، پیشگام شوند.

محمد سعید ایزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استفاده از تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده، علاوه بر توجه بیشتر به بحرانی و آسیب پذیری بافت های فرسوده، به کمیت و کیفیت بافت ها نیز توجه می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه اجرای طرح جامع مسکن نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری توسط دولت اولویت دارد ، اظهارداشت: بدون شک مدیریت شهری با فراهم سازی زیر ساخت های مورد نیاز باید در نوسازی بافت های فرسوده شهری از مزیت های این مصوبه به نحو مناسبی استفاده کنند.

وی یادآورشد: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری در مجموع با مشارکت و همکاری 33 دستگاه، شکل اجرایی به خود می گیرد تا زیر ساخت ها، نیاز های ضروری و خدمات شهری واحدهای مسکونی یاد شده را تامین کنند.

ایزدی تاکید کرد: قرار است دستورالعمل اجرای این مصوبه تا هفته آینده توسط شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ابلاغ شود و سهمیه ها به بانک های عامل توسط بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد .

وی گفت : ظرف یک ماه آینده زمینه های اجرایی شدن این مصوبه در سراسر کشور فراهم خواهد شد تا سالانه 300 هزار واحد مسکونی در حوزه بافت های فرسوده شهری با اولویت بندی در چارچوب برنامه ششم توسعه ، نوسازی شوند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: بیش از 18 میلیون نفر در کشور در 56 هزار هکتار محلات نابسامان میانی، 21 هزار هکتار از عرصه های تاریخی مراکز شهرها و 53 هزار هکتار سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

به گفته این مقام مسئول ، جمعیت 20 درصدی یاد شده ، اکنون در بیش از 30 درصد بافت های شهری سکونت دارند و دولت و شهرداری ها تلاش می کنند با استفاده از این تسهیلات این گروه از سکونتگاه های مناسبی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر دولت از این پس برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در کلانشهرها 50 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و در سایر شهرها 30 میلیون تومان با انجام فرآیندهای مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  15:25   چهارشنبه 30 مهر 1393  
 نظرات