اخبار   
 

 دولت به جای اعطای وام 50 میلیونی مسکن ، در ساخت مسکن مردم را یاری کند

غلامحسین شیری علی‌آبادی گفت: اعطای وام 50 میلیون تومانی مسکن راه حل مناسب برای حل مشکل مسکن نیست و لازم است دولت به جای این کار مردم را در ساخت مسکن یاری کند...

دولت به جای اعطای وام 50 میلیونی مسکن ، در ساخت مسکن مردم را یاری کند

غلامحسین شیری علی‌آبادی گفت: اعطای وام 50 میلیون تومانی مسکن راه حل مناسب برای حل مشکل مسکن نیست و لازم است دولت به جای این کار مردم را در ساخت مسکن یاری کند.

غلامحسین شیری علی‌آبادی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند تا از طریق آن افراد کم در آمد صاحب خانه شوند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق با بیان اینکه 50 میلیون به هیچ عنوان گره کور مسکن را باز نخواهد کرد، ادامه داد: وضعیت مسکن به گونه‌ای است که اگر 50 میلیون، حتی 10 برابر هم افزایش یابد باز هم مردم توان خرید مسکن را نمی توانند داشته باشند.

شیری ادامه داد: دولت لازم است به جای افزایش میزان وام مسکن، درصدد تکمیل و تحویل مسکن برآید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با وجود اینکه متقاضیان هر روز چشم‌انتظار خانه‌دار شدن هستند اما هیچ اقدامی در جهت حل مشکل مسکن مهر انجام نمی‌گیرد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق تاکید کرد: با تخصیص وام 50 میلیونی مسکن مهر، مردم قادر به خرید مسکن نخواهند بود و ضروری است دولت این اعتبار را صرف ساخت مسکن در شهرهای کوچک و روستاها کند تا از مهاجرت بیان کرد‌رویه افراد به شهرهای بزرگ جلوگیری شود تا با این کار تا حدودی از مشکلات دولت، که آن هم به دلیل مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ بوجود می‌اید، کمتر شود.

شیری با بیان اینکه در این مصوبه افراد کم درآمد و زوج های جوان در اولویت هستند، گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جوانان و زوجهای جوان طبیعی است که آن دسته از افراد قادر به باز پرداخت اقساط وام نخواهند بود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: لازم است دولت با رفع ایرادات و مشکلات به وجود آمده در طرح مسکن مهر گامی موثردر خانه دار شدن مردم بردارد و اگر هم با نام مسکن مهر مشکل‌ دارد نام آن را به مسکن امید تغییر دهد.

  منبع : باشگاه خبرنگاران
  11:46   شنبه 3 آبان 1393  
 نظرات