اخبار   
 

 پرواز پروانه‌ها در بافت فرسوده

رییس سازمان نوسازی شهر تهران از رشد ۶۸درصدیِ نوسازی بافت فرسوده در ۵ ماهِ نخستِ امسال در مقایسه با مدتِ همانند سال گذشته خبر داد. عبادالله فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: این افزایش درخور توجه در آمار صدور پروانه، پس از ابلاغ بسته‌ی تشویقی نوسازی رخ داد، که توانست ۲۵درصد از هزینه‌های ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را کاهش دهد؛ گرچه برخی از دستگاه‌ها در این زمینه به تعهدات خود عمل نکردند ...

پرواز پروانه‌ها در بافت فرسوده

رییس سازمان نوسازی شهر تهران از رشد ۶۸درصدیِ نوسازی بافت فرسوده در ۵ ماهِ نخستِ امسال در مقایسه با مدتِ همانند سال گذشته خبر داد. عبادالله فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: این افزایش درخور توجه در آمار صدور پروانه، پس از ابلاغ بسته‌ی تشویقی نوسازی رخ داد، که توانست ۲۵درصد از هزینه‌های ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را کاهش دهد؛ گرچه برخی از دستگاه‌ها در این زمینه به تعهدات خود عمل نکردند.

فتح‌اللهی تاکید کرد: پنج درصد از مساحت شهر تهران بافت فرسوده است که ۲۲ درصد از پلاک‌ها و ۱۵ درصد از جمعیت شهر را شامل می‌شود. با مقایسه این سه رقم می‌توان به میزان فقر سرانه‌ها، فشردگی و تراکم جمعیت بالا در بافت‌های فرسوده پی برد. در مقابل ۵ درصد از شهر تهران نیز به‌عنوان اراضی ذخیره نوسازی مشخص شده بودند و طراحان طرح‌های تفصیلی و جامع بر این باور بودند که ضعف ۵ درصد اول را با توانایی ۵ درصد دوم پوشش دهند و نوسازی در شهر به‌صورت دینامیک رخ دهد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی دنیای اقتصاد
  14:43   یکشنبه 19 شهریور 1396  
 نظرات