اخبار   
 

 سیما و هویت آمستردام در ۲۰۲۴ دگرگون می‌شود

مدیران آمستردام به گونه‌ای جدی در کوشش‌اند تا چهره و آوازه‌ی شهر خود را متحول کنند و ویژگی‌هایی را به گردشگران معرفی کنند که پایتخت هلند را به شهری زیست‌پذیر تبدیل کرده است. وبگاه رسمی شهرداری آمستردام اعلام کرده است که از یکم ژانویه‌ی ۲۰۲۴، قوانین تازه‌ای برای زندگی در شهر اعمال خواهد شد. رهبران هلند قصد دارند این پندار را که آمستردام تنها یک پارک موضوعی جذاب برای گردشگران است، از ذهن‌ها پاک و ویژگی‌های زیست‌پذیر شهر را برجسته کنند ...

سیما و هویت آمستردام در ۲۰۲۴ دگرگون می‌شود

مدیران شهر آمستردام به گونه‌ای جدی در کوشش‌اند تا چهره و آوازه‌ی شهر خود را متحول کنند و ویژگی‌هایی را به گردشگران معرفی کنند که پایتخت هلند را به شهری زیست‌پذیر تبدیل کرده است. وبگاه رسمی شهرداری آمستردام اعلام کرده است که از یکم ژانویه‌ی ۲۰۲۴، قوانین تازه‌ای برای زندگی در شهر اعمال خواهد شد. مأموریت بنیادین پایتخت هلند برای سال ۲۰۲۴ تبدیل شدن به شهری فراگیرتر برای ساکنان است. رهبران هلند قصد دارند این پندار را که آمستردام تنها یک پارک موضوعی جذاب برای گردشگران است، از ذهن‌ها پاک و ویژگی‌های زیست‌پذیر شهر را برجسته کنند.

قوانین تازه‌ی مسکن

در آغاز سال جدید، مقامات شهری مقرراتی را اعمال خواهند کرد که به دنبال محدود کردن تعداد اجاره‌های گردشگری بخش خصوصی و افزایش عرضه مسکن برای دانش‌آموزان، معلمان و افسران پلیس در حال آموزش است. این شهر همچنین محدوده سیاست خود را برای اولویت دادن به مسکن به جوانانی که حداقل ۶ سال در دهه گذشته در شهر زندگی کرده‌اند محدود می‌کند. این بدان معناست که بخش بیشتری از خانه‌ها نیز برای جوانانی که الزامات تعهد را برآورده نمی‌کنند، در دسترس خواهند بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
حذف مغازه‌های توریستی از مرکز شهر

آمستردام به تلاش خود برای محدود کردن جذابیت گردشگری شهر، حکم جدیدی صادر کرد که به موجب آن صدور مجوز برای مغازه‌های فروش سوغاتی در منطقه مرکزی متوقف می‌شود. پایتخت هلند با مبارزه با فروشگاه‌های توریستی می‌خواهد از شکل‌گیری فرهنگ سوغاتی‌فروشی در مرکز شهر جلوگیری کند. با تنوع بخشیدن به ماهیت مغازه‌ها از طریق افتتاح فروشگاه‌هایی با هدف مخاطبان گسترده‌تر، مانند کتابفروشی‌ها، فروشگاه‌های لباس، باشگاه‌های ورزشی یا سالن‌های آرایشگاهی، مرکز شهر نیز برای مردم محلی جذاب‌تر شود.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  11:53   سه شنبه 14 آذر 1402  
 نظرات