اخبار   
 

 دولت جذب سرمایه را در بازار مسکن افزایش دهد

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن نشان می دهد که دوره رکود باید به پایان برسد، گفت: دولت باید جذب سرمایه را در بازار مسکن افزایش دهد...

دولت جذب سرمایه را در بازار مسکن افزایش دهد

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن نشان می دهد که دوره رکود باید به پایان برسد، گفت: دولت باید جذب سرمایه را در بازار مسکن افزایش دهد.

ایرج رهبر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه وضعیت بازار نشان می دهد دوره رکود باید به اتمام برسد، گفت: یکی از عوامل خروج از رکود انباشت تقاضا در بازار مسکن است، زیرا مردمی که نیازشان در طول سال های گذشته تامین نشده و در دو سال گذشته در انتظار بهبود بازار مسکن بودند، وارد بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ورود مردم به بازار مسکن شاید به طور مقطعی بتواند رکود را از بین ببرد، بیان کرد: دولت باید از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد استفاده کرده و برای خروج از رکود به بازار مسکن کمک کند که لازمه این کار اعلام برنامه ها و سیاست های دولت برای افزایش قدرت خرید مردم است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه با ارایه تسهیلات، قدرت خرید مردم بالا می رود، اظهار داشت: نباید دست روی دست بگذاریم تا بازار مسکن از حالت رکود خارج شود بلکه باید دولت با هماهنگی بخش خصوصی به جذب سرمایه در بازار مسکن بپردازد.

رهبر به بازار مصالح ساختمانی اشاره کرد و افزود: در زمان رکود بازار مسکن نباید انتظار رونق فروش مصالح ساختمانی را داشت به همین دلیل در این دوره بازار مصالح ساختمانی هم با رکود همراه شد و افزایش هزینه های ثابت به تولیدکنندگان فشار بیشتری آورد.

وی افزود: افزایش دستمزد، بیمه، مالیات و موارد دیگر هرساله افزایش پیدا می کند و در کل تولید سرشکن می شود بنابراین هرچه تولید کمتر باشد، تاثیر بیشتری بر افزایش هزینه تولید می گذارد.

  منبع : مهر
  08:33   یکشنبه 30 فروردین 1394  
 نظرات