اخبار   
 

 با تشکیل شورای انتظامی مجزا برای کاردانها مخالفم

بحث شورای انتظامی و حضور یک نماینده از کاردان ها در این شورا مباحثی را به دنبال داشته است. پر واضح است که در شرایط فعلی صنعت ساختمان و وابستگان آن، موضوعات این چنینی از درجه دوم اهمیت برخوردار است...

با تشکیل شورای انتظامی مجزا برای کاردانها مخالفم

بحث شورای انتظامی و حضور یک نماینده از کاردان ها در این شورا مباحثی را به دنبال داشته است. پر واضح است که در شرایط فعلی صنعت ساختمان و وابستگان آن، موضوعات این چنینی از درجه دوم اهمیت برخوردار است و در حال حاضر استفاده از کاردان های متخصص و ایجاد بازار کار در این حوزه از اهم وظایف نظام کاردانی و البته مسئولان مربوطه به شمار می رود.

رئیس نظام کاردان های استان تهران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار «صما» ضمن مخالفت با تشکیل شورای انتظامی مجزا برای نظام کاردان های کشور، گفت: آنچه که مسلم است برای هر موضوعی بخصوص تشکیل انجمن ها و گروه های مختلف باید بررسی و کارکارشناسی صورت بگیرد، بخصوص اینکه شورای انتظامی به موارد قضایی ورود پیدا می کنند و قضاوت از ارکان اساسی آن مجمع است.

مهدی موذن با بیان اینکه نظام کاردان ها هم اکنون برای رسیدگی به تخلفات کاردان ها کمیته انتظامی دارند، اظهار داشت: در کانون، حکم اولیه توسط اعضای کمیته انتظامی صادر می شود و پس از آن مورد در شورای انتظامی استان بررسی و تایید می گردد، لذا در حال حاضر هم می توان این ادعا را داشت که کاردان ها از موارد انضباطی و انتظامی به دور نیستند.

وی در ادامه، حضور یا عدم حضور یک کاردان در شورای انتظامی را به دور از ایراد دانست و گفت: اینها مواردی نیست که بتواند در سطح کلان به اصل صنعت ساختمان و موقعیت حرفه ای متخصصان این حوزه آسیبی برساند؛ باید توجه داشت که دغدغه امروز ما این مسائل خرد نیست.

به گفته این مسئول سازمانی، گرفتاری های حوزه ساختمان بسیار وسیع تر از این موضوعات است و تلاش عوامل کاردان باید درجهت رفع معضلات عمده این قشر از حوزه ساخت و ساز باشد.

موذن با اعتقاد به اینکه حدود 13 سال از فعالیت نظام کاردانی می گذرد و متاسفانه در استان هایی همانند تهران هنوز کاردان ها وارد فعالیت ساختمانی نشده اند، تصریح کرد: رسیدگی به چرایی عدم فعالیت کاردان ها از اهم وظایف فعالان این حوزه باید باشد و اینکه اگر در استانی حکمی دادند که مورد قبول نبود و کار به شورای انتظامی کل کشور رسید یک نمایند از کانون در آنجا حضور داشته باشد، در درجه های بعدی اهمیت قرار دارد. ابتدا باید شرایط کار برای کاردان ها فراهم شود و سپس به فکر شورای انتظامی برای آنها بود.

رئیس نظام کاردان های استان تهران با اعلام اینکه مدیران وقت راه و شهرسازی درصدد هستند که مشکلات پایه ای را برای کاردان ها برطرف نمایند، اذعان داشت: فکر نمی کنم که حضور افراد مختلف و مرتبط به حوزه در یک مجموعه با قانون منافاتی داشته باشد؛ هر کسی از یک منظر می تواند به موضوع نگاه کند و به این اندازه که عکس العمل مثبت و منفی روی این قضیه صورت گرفته، دارای اهمیت نیست.

موذن در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی حضور ده ها هزار کاردان که صلاحیت حرفه ای دارند ولی متاسفانه در مشاغل مجازی مشغول به کار هستند، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید ذره بین کلیه دست اندرکاران ساختمانی بر روی آن باشد، خاطر نشان کرد: مهمتر از آن این است که مدیرانی در گذشته با اجرای سیاست غلط باعث شدند که ده ها هزار نفر کاردان از مقطع کاردانی بروند و مهندس بشوند، حال اید این سوال را پرسید که آیا اکنون راهکاری برای این معضل دارند یا خیر؟ این سیاست های غلط باعث شده که اکنون ازدیاد مهندس بلای مملکت شود و در آینده نبود کاردان حرفه ای آفتی برای اقتصاد ممکلت به حساب آید؛ پس ضروری است که ما به این دردها بیشتر توجه کنیم و به دنبال چاره جویی باشیم و در شرایط فعلی به موارد ثانوی نپردازیم.

  منبع : خبرگزاری صما
  12:00   شنبه 3 آبان 1393  
 نظرات