اخبار   
 

 برگزاری نشست بررسی ارجاع مهندسان ناظر به شورای انتظامی

نشست بررسی اجرایی نمودن گزارشات مرحله ای و ارجاع مهندسان ناظر به شورای انتظامی از سوی شهرداری در سازمان برگزار شد...

برگزاری نشست بررسی ارجاع مهندسان ناظر به شورای انتظامی

نشست بررسی اجرایی نمودن گزارشات مرحله ای و ارجاع مهندسان ناظر به شورای انتظامی از سوی شهرداری در سازمان برگزار شد.

به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، نادر گودرزی مدیر فنی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هدف از این نشست را هم اندیشی و بررسی موارد مربوط به اجرایی نمودن گزارشات مرحله ای و ارجاع مهندسان ناظر به شورای انتظامی از سوی شهرداری طبق ماده صد اعلام کرد.

گودرزی گفت: در این نشست مقرر گردید آرا صادره توسط کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها ارسالی توسط معاونت شهرسازی و معماری سنندج به شورای انتظامی سازمان به استناد ماده 85 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منضم به استناد و مدارک مربوطه گردیده تا امکان رسیدگی و اخذ تصمیم توسط شورا فراهم گردد.

وی در ادامه افزود: قبل از ارجاع تخلف در بحث احداث ساختمان به کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها، استعلام از سازمان نظام مهندسی اخذ و براساس گزارشات و پاسخ سازمان براساس مدارک و مستندات تهیه شده از ناظر یا مجری امکان تصمیم گیری مقتضی فراهم گردد.

مدیر فنی و اجرایی سازمان، اعلام کرد: که بر اساس این نشست مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ 5 روز کاری از زمان ورود درخواست به دبیرخانه سازمان خواهد بود.

این مسئول سازمانی همچنین از برگزاری نشستی توجیهی با کارشناسان شهرداری در رابطه با اجرایی شدن دفترچه های گزارش مرحله ای نظارت خبر داد.

گودرزی درباره دیگر مصوبات این نشست مشترک، اظهار داشت: مقرر گردید در صورت امکان علاوه بر اسامی مهندسان ناظر ساختمان، اسامی مهندسان طراح و مجری در پروانه ساختمانی درج شود.

این نشست با حضور قادرمزی خزانه دار سازمان، گودرزی مدیر فنی و اجرایی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری سنندج، نایب رئیس و دبیر شورای انتظامی، رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی برگزار گردید.

  منبع : خبرگزاری صما
  11:24   دوشنبه 3 آذر 1393  
 نظرات    
 
قاسم علی پور 09:35 چهارشنبه 5 آذر 1393
0
 قاسم علی پور
باسلام فرم شناسنامه های ساختمانی درسال1371تهیه وبه شهرداریهاابلاغ شد.ودرهمان زمان سرشارازاشکال بودوپیشنهادات زیادی جهت رفع اشکالات شدولی کوگوش شنوا.؟حالاجهت درج اسامی ناظرین درصفحه اول شناسنامه جا نیست.چه برسدبه اینکه بخواهنداسامی طراحان رانیزدراین صفحه درج کنند.معلوم است کسانی که دراین نشست حضورداشتندیک بارهم شناسنامه های ساختمانی راندیده اند.