اخبار   
 

 تشریح چند و چونِ LRT پایتخت

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره‌ی پروژه‌های آن معاونت در چهار سال آینده در نشست علنی دیروز شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد. بر پایه‌ی این گزارش و برابر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، متاسفانه در شش محوری که برای بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، نامی از معاونت فنی و عمرانی نیست؛ و این در حالی‌ است که در قانون وظایف شهرداری‌ها، ساخت گذرها و زیرساخت‌ها و همچنین نگه‌داشت آن‌ها به معاونت فنی و عمرانی محول شده است ...

تشریح چند و چونِ LRT پایتخت

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره‌ی پروژه‌های آن معاونت در چهار سال آینده در نشست علنی دیروز شورای شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد. بر پایه‌ی این گزارش و برابر اعلام معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، متاسفانه در شش محوری که برای بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، نامی از معاونت فنی و عمرانی نیست؛ و این در حالی‌ است که در قانون وظایف شهرداری‌ها، ساخت گذرها و زیرساخت‌ها و همچنین نگه‌داشت آن‌ها در زمره‌ی وظایف اصلی شهرداری‌ها آمده، که به معاونت فنی و عمرانی محول شده است. بنا بر اعلام این معاونت، همچنین طراحی و اجرای پروژه‌های کلان، مرمت و بازسازی پل ها، تونل و تقاطع‌ها و همچنین هدایت و نظارت بر یکپارچگی عملیات‌های عمرانی جزو وظایف این معاونت است؛ اما می‌بینیم که از سال ۹۴ بررسی و پایشی بر تقاطع‌ها و پل‌ها نشده و بسیاری از آنها نیازمند مرمت و بازسازی هستند. در این گزارش با بیان اینکه ما تکالیف بر زمین مانده زیادی داریم، اعلام شده است: در برنامه دوم و سوم توسعه اجرای برخی از تکالیف مغفول مانده است و بر همین اساس است که ۲۶ پروژه مانده داریم و باید اولویت اجرای پروژه‌ها را به مهم‌ترین آنها که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، بگذاریم.

این معاونت همچنین اعلام کرد: اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. به عنوان مثال پروژه شهید شوشتری ۱۲ سال است که نیمه‌کاره مانده و از سوی دیگر اجرای پروژه‌های تقاطعی و بزرگراهی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این در حالی است که تکمیل پیوست‌های مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار دو شرط اجرای پروژه‌های جدید هستند. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه پروژه LRT بزرگراه همت، خرازی و زین الدین را در دستور کار قرار می‌دهیم، اعلام کرد: ساخت تونل شهید متوسلیان و اتصال بزرگراه امام علی به آزاد راه تهران شمال به شرط تامین فاینانس محقق می‌شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بودجه معاونت فنی و عمرانی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، این در حالی‌ است که ما برای انجام پروژه‌ها و برنامه‌هایمان در ۴ سال به ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نمی‌گوییم به صورت نقد پرداخت شود اما می‌توانیم به روش‌های مختلف آن را تامین کنیم. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه LRT در این گزارش می‌‌‌افزاید: این پروژه می‌تواند سه بزرگراه را به طول ۵۰ کیلومتر پوشش دهد و در یک مقاطعی دو طبقه خواهد شد که از پایانه شرق آغاز و تا شهربازی هزار و یک شهر امتداد خواهد داشت و ۵۰ ایستگاه دارد و می‌توان ظرف یک ساعت با سرفاصله مشخص این مسیر را طی کرد و تقریبا ۲۵ مرکز اصلی شهر را در بر می‌گیرد.


  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  08:45   دوشنبه 17 آبان 1400  
 نظرات    
 
مدیر وبگاه 16:02 دوشنبه 17 آبان 1400
0
 مدیر وبگاه


t85959_INSTA-iiiwe.jpg