اخبار   
 

 «رونق ساخت‌وساز به معنای فساد و امضای طلایی نیست»

در روزهای اخیر موضوع کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی و رونق ساخت‌وساز در تهران و از سویی خطر بازگشت امضاهای طلایی در شهرداری بسیار جنجال‌برانگیز شده است. بحث طولانی شدن روند صدور پروانه‌های ساختمانی و در پی آن کاهش ساخت‌وساز در پایتخت را حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رسانه‌ها مطرح کرد. صارمی از این که در کشور آمار صدور پروانه ده تا ۱۵درصد کاهش یافته و در پایتخت هم در در بازه‌ی زمانی ۵ تا ۶ سال اخیر، نزدیک به ۶۰ تا ۷۰درصد کاهش یافته است، انتقاد کرد ...

«رونق ساخت‌وساز به معنای فساد و امضای طلایی نیست»

در روزهای اخیر موضوع کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی و رونق ساخت‌وساز در تهران و از سویی خطر بازگشت امضاهای طلایی در شهرداری بسیار جنجال‌برانگیز شده است. بحث طولانی شدن روند صدور پروانه‌های ساختمانی و در پی آن کاهش ساخت‌وساز در پایتخت را حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رسانه‌ها مطرح کرد. صارمی با انتقاد از این موضوع که در کشور آمار صدور پروانه ده تا ۱۵درصد کاهش یافته و در پایتخت هم در در بازه‌ی زمانی ۵ تا ۶ سال اخیر، نزدیک به ۶۰ تا ۷۰درصد کاهش یافته است، گفت: این نشان می دهد این کاهش صدور در تهران دو ـ سه برابر میانگین کشوری است. این موضوع اما با واکش شدید اللحن محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای پنجم شهر تهران مواجه شد. سالاری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را به کلی گویی متهم کرد و گفت: قفلی که بر ساخت وسازها زده شد بر اقدامات سلیقه ای و نظامات معیوب مبتنی بر امضاهای طلایی و رانت زا بوده و قفل بر منافع اقلیتی سوداگر در شهرداری و جامعه بود.

حالا این کشمکش لفظی باز هم با پاسخ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه دار شده است. صارمی در گفتگو با خبرنگار صما در واکنش به صحبت های سالاری گفت: بنده نگاه و اظهارات ایشان را در مقام پاسخ دادن نمی دانم. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه رونق ساخت و ساز به معنای قانون شکنی و امضاهای طلایی نیست، گفت: اینکه در امور شهروندان تسهیل ایجاد شود و زمان صدور پروانه ساختمانی را کاهش دهیم و باعث شویم ساخت وساز در تهران رونق پیدا کند، به عنوان خطر بازگشت امضاهای طلایی نیست و اگر چنین نگاهی داشته باشیم، این نگاه ظلم به تهران است. وی ادامه داد: ما سال ۹۰حدود ۳۴ هزار پروانه صادر کردیم اما سال گذشته ۶ هزار پروانه ساختمانی صادر شد. آیا این به معنای این است که ما شهر را به سمت جلوگیری از فساد برده ایم یا اینکه برعکس باعث فرسودگی و نابودی آن شده ایم؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگر این موضوع یعنی ترغیب سازندگان به ساخت و ساز نامش فساد و امضای طلایی است واقعا چه پاسخی می توان به آن داد؟ اصلا این نگاه و تفکر قابل پاسخ دادن نیست. صارمی با بیان اینکه این شورا و شهرداری حق گرا و عمل گرا است، اظهار کرد: این اتفاق یعنی کاهش صدور پروانه ساختمانی بزودی رخ می دهد و ما این قول را به سازندگان می دهیم. این مقام مسئول در شهرداری همچنین پیگیری بحث مجری ذی الصلاح را از دیگر اهداف شهرداری دانست و گفت: یکی از مهمترین موضوعات فعلی این است که بحث مجری ذی صلاح را پیگیری کنیم تا کیفیت ساخت وسازها در شهر ارتقا دهیم.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  08:19   یکشنبه 26 دی 1400  
 نظرات