اخبار   
 

 تلاش چین برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌ی شهر اسفنجی

مقامات رسمی کشور چین برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ی شهر اسفنجی با هدف جذب به‌تر آب باران، برنامه‌ی زمان‌بندی تازه‌ای ریخته‌اند...

تلاش چین برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌ی شهر اسفنجی


مقامات رسمی کشور چین برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ی شهر اسفنجی با هدف جذب به‌تر آب باران، برنامه‌ی زمان‌بندی تازه‌ای ریخته‌اند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان به نقل از شینهوا، پروژه پیشرفته جمع‌آوری فاضلاب و طراحی زیرساخت‌های لازم برای جذب آبهای سطحی تا سال 2020 حدود بیست درصد پیشرفت خواهد داشت و این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2030 حدود 80 درصد شهرهای چین به این سیستم مجهز خواهند شد.
لو کوها، معاون شرکت نوسازی و پیشبرد جمع‌آوری آب و پساب کشور چین اظهارکرد: برای اجرای کامل این پروژه باید سیستم جذب آب‌های سطحی حدود 130 شهر مستعد خطرات سیل نوسازی شوند.
وی درباره جزئیات فنی این پروژه افزود: در این پروژه نوسازی و ساخت مواردی همچون سیستم پیشرفته فاضلاب شهری، جاده‌های جدید، پارک‌های جدید برای مناطق صنعتی و گسترش مناطق سبز شهری در نظر گرفته شده است.
سامانه‌ی جدید فاضلاب طراحی شده برای کشور چین قادر است تا آبهای سطحی را به سرعت جمع‌آوری کرده و به واحدهای تصفیه انتقال دهد.

برگرفته از :
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

  منبع : توسط امیر یاشار فیلا
  13:06   شنبه 25 مهر 1394  
 نظرات    
 
مجید صابر 13:58 یکشنبه 3 آبان 1394
0
 مجید صابر
جالب بود ، ممنونم از ارسال خبر