اخبار   
 

 ساخت نخستین ساختمان سکونت‌پذیر جهان، با چاپ سه‌بعدی

ساختمانی که اکنون به عنوان یک دفتر کار مدرن شناخته می‌شود، به عنوان بخشی از پروژه‌ی Office of the Future با به‌کارگیریِ فن‌آوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و آماده‌ی بهره‌برداری است ...

ساخت نخستین ساختمان سکونت‌پذیر جهان، با چاپ سه‌بعدی

ساختمانی که اکنون به عنوان یک دفتر کار مدرن شناخته می‌شود، به عنوان بخشی از پروژه‌ی Office of the Future با به‌کارگیریِ فن‌آوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و آماده‌ی بهره‌برداری است.

برای ساخت این دفتر کار در دبی، از یک چاپگر سه بعدی به ابعاد ۶×۳۶×۱۲ متر و چند چاپگر سه بعدی قابل حمل استفاده شده است. این چاپگر بزرگ، با استفاده از روش لایه گذاری، مخلوط سیمان و مواد اولیه دیگر را لایه به لایه روی هم اضافه کرد تا بنای این دفتر کار در طول ۱۷ روز تکمیل شود. البته بخش های مختلف این ساختمان در محل دیگری ساخته شده و در پایان کار در محل فعلی آن نصب شده است.

هنوز اطلاع دقیقی از هزینه چاپ این ساختمان در دست نیست، اما دولت امارات عربی متحده اعلام کرده که با استفاده از این فناوری، میزان نیروی کار لازم برای ساخت یک بنای مشابه با استفاده از روش های سنتی، به نصف کاهش یافته است. برای ساخت این بنا یک نفر به عنوان ناظر چاپگرها، هفت نفر به عنوان مسئول نصب اجزای ساختمان و ۱۰ نفر به عنوان متخصص سیم کشی و سایر امور، فعالیت کرده اند.

فناوری چاپ سه بعدی، به زودی معماری را متحول خواهد کرد. این فناوری تنها با یک کلیک امکان ساخت بناهای پیچیده را با هزینه پایین تر و سرعت بالاتر از روش های متداول، فراهم می کند.

پروژه Office of the Future در واقع بخشی از یک برنامه گسترده است که تمرکز اصلی آن بر ساخت بناها، تجهیزات پزشکی و مصرفی است.



  منبع : خبرگزاری ایرنا
  15:57   یکشنبه 9 خرداد 1395  
 نظرات