اخبار   
 

 نمای فراماسونری در ساختمان‌های تهران

نایب رییس شورای شهر تهران با هشدار نسبت به افزایش تعداد ساختمان‌هایی که نماد فراماسونری در نمای آنها به کار رفته، دلیل این شیوه ساخت‌وساز...

نایب رییس شورای شهر تهران با هشدار نسبت به افزایش تعداد ساختمان‌هایی که نماد فراماسونری در نمای آنها به کار رفته، دلیل این شیوه ساخت‌وساز در تهران را ضعف نظارت عالیه توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و همچنین معاونت شهرسازی شهرداری عنوان کرد.حسن بیادی در جلسه دیروز شورای‌شهر، شکل «هرمی» ساختمان‌ها را نماد بارز فراماسونری اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد چنین ساختمان‌هایی با اهداف خاصی احداث شده باشد.
بیادی در جلسه علنی روز گذشته شورا اظهار کرد: اینکه در نقاطی از شهر همچون اطراف میدان آرژانتین و خیابان وزرا تعداد ساختمان‌های هرمی‌شکل بیشتر به چشم می‌خورد شک نکنید که باید تامل بیشتری کرد و بهتر است معاونت شهرسازی و شورای عالی شهرسازی به نحو جدی در بحث شهرسازی ورود پیدا کنند.
بیادی ادامه داد: ساختمان‌هایی در مناطقی از شهر دیده می‌شود که نمای آنها به تایید کارشناسان شهرداری و سازمان زیبا‌سازی رسیده است، اما در رابطه با الگوهایی که برای آنها ارائه می‌شود، نظارت عالیه‌ای وجود ندارد.
بیادی در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: موضوع نمای فراماسونری ساختمان‌‌ها فقط در شهر تهران نیست بلکه موضوعی ملی است؛ چون در شهرهایی مثل مشهد و اصفهان هم دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: باید با ساخت چنین ساختمان‌هایی برخورد شود، چون نمی‌توان گفت ساخت‌وسازهایی که با طراحی و فکر مهندسان تحصیلکرده انجام می‌شود، از روی «ناآگاهی» به نماد فراماسونرها مجهز شده است.
بیادی اظهار کرد: باید الگوهای ویژه‌ای برای هر ساختمان با نظارت عالیه شورای عالی شهرسازی و معاونت شهرسازی طراحی شود تا هر ساختمانی با هر نمایی ساخته نشود. در ادامه جلسه دیروز شورا، مرتضی طلایی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه سازمان زیباسازی، تحقیقات بسیار خوبی در خصوص نمادها و جریان‌های فراماسونری انجام داده، گفت: تمامی‌ نشانه‌های فراماسونری از جمله حیوانات و غیره شناسایی شده و به طور بنیادی این مشکل شهرسازی رفع خواهد شد.
وی تاکید کرد: از این نوع ساختمان‌ها و استفاده از این نوع نمادها در سطح شهر تهران یک یا دو مورد نیست، بلکه بسیاری از ساختمان های ما شامل حال این فعالیت می‌شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  10:34   چهارشنبه 21 دی 1390  
 نظرات    
 
حسن معافی 23:20 چهارشنبه 21 دی 1390
1
 حسن معافی
خدا روشکر که مشکلات ساختمانهای ما در حال برطرف شدن است !
مائده علیشاهی 00:55 پنجشنبه 22 دی 1390
1
 مائده علیشاهی
همون بهتر که 4 تا مکعب مستطیل با نمای سیمانی بسازیم و گرنه هرچی غیر از این ساخته بشه بالا خره یه چیزی هست که بهش نسبت داده بشه!!!!
مهدی ناطقی 07:05 پنجشنبه 22 دی 1390
1
 مهدی ناطقی
خوب راست میگه بنده خدا .
همین نمادها باعث شده که ساختمانهامون ضد زلزله نباشن . این غربیها چقدر شیطون و بد هستند .
(:
م افتخاری 10:24 یکشنبه 25 دی 1390
1
 م افتخاری
خانه از پای‌بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است ...
سمیه حیدری 14:07 سه شنبه 4 بهمن 1390
0
 سمیه حیدری
بازنگری در مورد سبک معماری دیکانستراکشن از دغدغه های برخی از معماران تهرانی بود و توجه تا این حد هم باعث امیدواری است ضمنا پیشنهاد میکنم آقایون در زمینه تخصصشون اضهار نظر کنند یا اگر واقعا حرفی دارید تحسین دیگران رو تموم کنید و به سهم خودتون اقدامی بکنید