اخبار   
 

 مصالح ساختمانی سنتی استاندارد نیست

مشکل افزایش قیمت مصالح ساختمانی به حضور دلال‌ها در بازار ساخت و ساز بر می‌گردد/ یک کار‌شناس خوب عمران و ساختمان می‌تواند تمام شده یک ساختمان را با بهترین کیفیت، کاهش دهد...

ایلنا - اصفهان: معاون اتحادیه مصالح ساختمانی اصفهان گفت: محصولات کارگاه های سنتی مصالح ساختمانی در استان اصفهان استاندارد نیست، اما از کیفیت خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود صفایی با بیان این مطلب در حاشیه برگزرای نمایشگاه مصالح ساختمانی و آسانسور اصفهان، گفت: بیشتر مصالح ساختمانی موجود استاندارد هستند و اگر مصالح ساختمانی لوکس مانند کاشی و سرامیک مطابق با استاندارد نباشد اجازه تولید به تولیدکنندگان داده نمی‌شود.

وی افزود: در صورت نارضایتی مصرف کنندگان مصالح ساختمانی سنتی مانند گچ، تولیدکننده تنها با تعویض محصول و دادن محصول با کیفیت بهتر مشکل را برطرف می‌کند و کیفیت مصالح به نسبت خوب است و رضایت نسبی در این زمینه وجود دارد.

مسئول کارگروه عمران کانون بسیج مهندسان استان اصفهان نیز با تاکید بر اینکه یک کار‌شناس خوب عمران و ساختمان می‌تواند تمام شده یک ساختمان را با بهترین کیفیت، کاهش دهد، گفت: مشکل افزایش قیمت مصالح ساختمانی به حضور دلال‌ها در بازار ساخت و ساز بر می‌شود.

حمید رضا مهدوی تاکید کرد: بر خلاف تصور، تحریم‌ها اثرات بسیار مثبتی بر روند عملکرد کار‌شناسان ایرانی از جمله کار‌شناسان عمران و ساختمان داشته است.

وی مهندس عمران را کار‌شناسی دانست که بتواند با کمترین مصالح بهترین عملکرد کاری را ارائه دهد و گفت: در این شرایط نیز یک کار‌شناس خوب عمران و ساختمان می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های مناسب قیمت تمام شده یک ساختمان را با بهترین کیفیت، کاهش دهد. مسئول کارگروه عمران کانون بسیج مهندسان استان اصفهان، جذب نیروهای متخصص در رشته‌های عمران و معماری و بازدید‌های علمی از نقاط مختلف اصفهان و آمادگی هر چه بهتر کار‌شناسان بسیجی را از اهداف این کانون دانست و ادامه داد: کارگروه عمران کانون بسیج مهندسان استان اصفهان زیر نظر سازمان نظام مهندسی استان اصفهان فعالیت‌های خود را پیش می‌برد و با قراردادن دانشجویان رشته‌های مهندسی در کنار کار‌شناسان این کانون، به آن‌ها تجربه می‌آموزد.

  منبع : ایلنا
  13:16   سه شنبه 21 شهریور 1391  
 نظرات    
 
یونس نعمتی زرگران 19:20 سه شنبه 21 شهریور 1391
0
 یونس نعمتی زرگران
سلام ممنون
مرتضی ایمانی 04:35 شنبه 25 شهریور 1391
1
 مرتضی ایمانی
مشکل افزایش قیمت ها چه در زمینه مسکن و چه در سایر زمینه ها به عملکرد نادرست سیاست اقتصادی و عدم مهار و کنترل قیمتها برمیگردد . دلال فقط از این میان سود خود را از ندانم کاری یا بهتر بگویم همدستی دوستان سیاسی اقتصادی خود برمیدارد . یک مهندس عمران هرچه قدر هم خوب باشد نمیتواند قیمت میلگرد را که هفته ای 100 تومان افزایش میابد کنترل کند و به کارگری که به فکر نان شب خویش در فکر تورم تازنده قیمتها غوطه ور است به دقت در کار اجرایی وادار نماید .
مهندس همیشه مهندس است و معنی آن این است که با حداقل قیمت حداکثر طراحی بهینه را انجام دهد چه در زمان افسار گسیخته قیمت باشد یا در زمان رکود و نزول قیمت . پس غیر از آن را ، نمیتوان تعریفی از کلمه مهندس قلمداد کرد.
مساله قیمت را با توجه به تحریمها میتوان با حذف تعرفه های گمرکی کالاها و کنترل قیمت ارائه مصالح ساختمانی که از منابع ملی و داخلی استفاده میکنند ولی با قیمت دلار و قیمت جهانی به ملت فروخته میشوند حل کرد .
چرا هزینه حمل و نقل داخلی مصالح باید بالا رود درحالی که ایران خود تولید کننده نفت است ؟
چرا میلگرد و سیمان و کاشی و گچ و . . . که از معادن داخلی تولید میشوند باید بالا رود ؟
چرا کالاهای تولیدی کشاورزی و دامداری داخلی از جمله سبزی و مرغ و میوه جات تولید داخل با نوسان دلار افزایش یابد ؟
چرا باید یک نوع محصول را همزمان هم وارد کنیم و هم صادر کنیم ؟
و جواب دادن به چراهای دیگری که مشکل افزایش قیمتها را حل میکند . اگر کسی جرات حل مشکلات فوق را بدون هیچگونه ترسی از سرمایه داران داخلی و محتکران از نوع دولتی به بهانه ذخیره سازی کالا را نداشته باشد ، مطمئنا هیچ مشکلی نیست که حل نشود .
م افتخاری 11:45 شنبه 25 شهریور 1391
0
 م افتخاری
با نظر آقای مهندس ایمانی موافقم ولی باید توجه داشت که صنعت ما کاملاً مستقل نیست چرا که شاید مواد اولیه در داخل تهیه شود ولی لوازم استخراج و فرآوری به قطعات و ابزارهایی نیاز دارند که الزاماً در داخل تولید نشده و به واردات و ارز وابستگی مستقیم یا غیر مستقیم دارند .
البته برای این مسایل باید در زمان مناسبی اندیشه میشد یعنی همان نکته‌ای که در سوالات متن کامنت آقای مهندس ایمانی وجود دارد ...
امیر یاشار فیلا 19:57 یکشنبه 9 مهر 1391
0
 امیر یاشار فیلا

عنوان خبر نادرست تنظیم شده و با چکیده و مضمون کلی خبر در تضاد است.

روشن است که جمله‌ی «مصالح ساختمانی سنتی استاندارد نیست» نه یک خبر است، و نه می‌تواند درست باشد؛ چون آثار پرشمار برجای‌مانده از قرن‌ها پیش که به زیبایی و استحکام‌شان می‌نازیم و می‌بالیم، با همین «مصالح ساختمانی سنتی» ساخته شده‌اند و هنوز برپا و استوارند.

مضمون درست خبر همان است که در سطر نخستِ آن آمده است: «محصولات کارگاه‌های سنتی مصالح ساختمانی در استان اصفهان استاندارد نیست».

متأسفانه خبرگزاری‌ها با به‌کارگیریِ نیروهای آموزش‌ندیده و ناکاربلد به‌عنوان «خبرنگار»، هم قدر و اعتبار خودشان و خبرهایشان را پایین می‌آورند، هم شأن و جایگاه رسانه‌گرانِ راستین و علاقه‌مند را مخدوش می‌کنند.