اخبار   
 

 انبوه‌سازان پس از هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت ساخت مسکن را افزایش ندادند

ورود انبوه‌سازان به بخش مسکن پس از گذشت یک دوره رکود باعث شده که سرعت خوبی به لحاظ صنعتی‌سازی در بخش ساختمان ایجاد شود...

ایلنا: رئیس انجمن انبوه سازان ایران گفت: با ورود انبوه‌سازان به طرح مسکن مهر رویکرد ساختمان‌سازی تغییر شکل یافت و به صنعتی‌سازی تبدیل شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج رهبر در همایش بین‌المللی صنعت ساختمان که در هتل المپیک در حال برگزاری است گفت: ورود انبوه‌سازان موجب شد که طرح مسکن مهر از کندی و خمودگی خارج شده و با سرعت به پیش رود به گونه‌ای که الان ما در یکسال گذشته بیش از یک میلیون واحد قرارداد بستیم و بیش از 70 درصد نیز عملیات اجرایی آنها به پایان رسیده است به گفته رهبر هر هفته نیز در استان‌های مختلف واحدهایی از طرح مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس انجمن انبوه‌سازان ایران بیان داشت: ساخت و ساز در طرح مسکن مهر با شیوه‌ای کاملاً علمی و به روز و با رویکرد صنعتی‌سازی به وسیله انبوه‌سازان کشور در حال انجام است و ارتباط آکادمیک برقرار شده بین دانشگاه‌های فنی کشور و انبوه‌سازان یکی از ویژگی‌های بارز در این پروژه است.
وی تاکید کرد: به گفته کارشناسان امور مسائل ساختمانی ورود انبوه‌سازان به بخش مسکن پس از گذشت یک دوره رکود باعث شده که سرعت خوبی به لحاظ صنعتی‌سازی در بخش ساختمان ایجاد شود و صنعتی‌سازی در این حوزه با شتاب بیشتری در حال گسترش باشد.
رهبر عنوان کرد: انبوه‌سازان پس از هدفمند کردن یارانه‌ها تصمیم به افزایش قیمت ساخت مسکن نگرفته‌اند و با روش‌های علمی و با رویکرد صنعتی‌سازی هزینه‌های ساختمان و ساخت و ساز را کنترل کرده‌اند.
در ادامه این مراسم از شرکت‌های مهندسی ساختمان که توانستند در زمینه بهینه‌سازی و اجرای مقررات ملی ساختمان و همچنین استفاده بهینه از کاربری ساختمان اقدامات مناسبی انجام داده‌اند تقدیر به عمل آمد.
  منبع : ایلنا
  16:46   دوشنبه 27 دی 1389  
 نظرات