اخبار   
 

 صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار منوط به تامین پارکینگ شد

در کلیه مواردی که پارکینگ هر واحد مسکونی یا غیر مسکونی خارج از آن و در پارکینگ های اختصاصی تامین شود، ذکر شماره و نام پارکینگ و حدود اربعه آن در صورت مجلس تفکیکی و اسناد ثبتی واحد مذکور الزامی است...

ایلنا: شورای شهر تهران در ادامه بررسی طرح تفصیلی شهر تهران، تصویب کرد: صدور هر گونه گواهی عدم خلاف و یا گواهی پایان ساختمان منوط به تامین پارکینگ های مورد نیاز در همان ساختمان و یا در پارکینگ های اختصاصی در شعاع حداکثر 250 متر از ساختمان است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، در صورتی که تامین پارکینگ در شعاع 250 متری ساختمان میسر نباشد، اتخاذ تصمیم به عهده شورای معماری منطقه است که این شورا مطابق آیین نامه ای که شهرداری تهران ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ طرح تفصیلی تهیه و به شهرداری های مناطق ابلاغ می کند، تصمیم گیری خواهد کرد.
شورای شهر تهران، تاکید کرده است که آیین نامه اجرایی و نحوه تنظیم اسناد مربوط و صورت مجلس های تفکیکی برای پارکینگ های مکانیزه و غیر مکانیزه توسط شهرداری تهران و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه و توسط شهرداری تهران به واحدهای مربوطه ابلاغ می شود.
در کلیه مواردی که پارکینگ هر واحد مسکونی یا غیر مسکونی خارج از آن و در پارکینگ های اختصاصی تامین شود، ذکر شماره و نام پارکینگ و حدود اربعه آن در صورت مجلس تفکیکی و اسناد ثبتی واحد مذکور الزامی است.
همچنین شورای شهر تهران، مصوب کرده است که تعداد پارکینگ های مورد نیاز ساختمان ها و مجتمع هایی که از عملکرد ها، کاربری ها و فعالیت های متنوعی برخوردار است، معادل مجموع تعداد حداقل پارکینگ های لازم برای هر یک از کاربری و فعالیت ها، بر اساس ضوابط تامین پارکینگ در پهنه های استفاده از اراضی طبق سند طرح تفصیلی است.
از سوی دیگر شورای شهر تهران کلیه ادرات، ارگان ها، سازمان ها، نهادها، موسسات و شرکت های دولتی عمومی و خصوصی، بیمارستان ها و ساختمان های با عملکردهای گوناگون که مراجعان زیادی دارند را ملزم کرده است تا در زمان احداث و یا تجدید بنا، نسبت به تامین 20 درصد پارکینگ مازاد بر پارکینگ مورد نیاز برای مراجعان طبق ضوابط مربوطه در همان ساختمان و یا در پارکینگ های عمومی در اطراف تا شعاع 250 متر اقدام کنند.
بر این اساس احداث پارکینگ مازداد بر ضوابط در کلیه پهنه های شهر در طبقات زیر همکف با رعایت سطح اشغال 90 درصد در منفی یک و 100 درصد در طبقات پایین تر با حفظ درختان موجود و رعایت ضوابط حفظ باغات در صورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه بلامانع است.
  منبع : ایلنا
  18:05   دوشنبه 20 دی 1389  
 نظرات