اخبار   
 

 توقف مسکن مهر اشتباه است/ هر وزیر باید سالی ۲ میلیون مسکن بسازد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: توقف طرح مسکن مهر اشتباه است زیرا هر وزیر باید سالیانه 2 میلیون واحد مسکونی بسازد و هر چقدر کمتر از این تعداد ساخته شود باعث افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره می‌شود زیرا تناسب بین عرضه و تقاضا به هم می‌خورد...

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأثیر طرح مسکن مهر بر افزایش 50 درصدی تورم گفت: چنین چیزی امکان ندارد، حدود 450 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم که 10 تا 12 درصد آن صرف مسکن مهر شده است.

وی اضافه کرد: بهتر است مسئولین کمی تامل کنند و مسائل و مشکلات مربوط به بخش خود را شناسایی کرده و  مسلط به بخش و سازمان مربوطه شوند.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: براساس اطلاعات و آماری که از مسکن مهر در اختیار است تا پایان این طرح و تحویل همه واحدهای مسکونی که حدود 6 میلیون واحد می‌شود نقدینگی به اندازه‌ای نمی‌شود که باعث تورم 50 درصدی شود.

خسروی توقف طرح مسکن مهر را اشتباه دانست و در این رابطه اظهار داشت: هر وزیری باید سالیانه  2 میلیون واحد مسکونی بسازد و هر چقدر کمتر از این 2 میلیون ساخته شود قیمت مسکن، زمین و اجاره افزایش می‌یابد زیرا تناسب بین عرضه و تقاضا بهم می‌خورد.

وی اضافه کرد: اقتصاد بحث عرضه و تقاضا است، اقتصاد را دولتی نمی‌شود کنترل کرد و باید خودش مسیرش را بیابد و به طورکلی با این مقوله نمی‌توان دستوری برخورد کرد. 

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: با مسکن باید با زبان خودش صحبت کرد و براساس پیش‌نیازهایش تصمیم‌گیری کرد.

  منبع : خبرگزاری فارس
  12:05   شنبه 16 شهریور 1392  
 نظرات    
 
غلامرضا رزمگیر 21:46 شنبه 16 شهریور 1392
0
 غلامرضا  رزمگیر
مسکن مهر با این کیفیت بهتر است متوقف شود