اخبار   
 

 افزایش نرخ اجاره بها در اوایل تابستان طبیعی است

در حالی که مشاوران املاک در سطح شهر تهران از افزایش در خور توجه نرخ اجاره بها خبر می‌دهند،رئیس اتحادیه مشاوران املاک تغییر نرخ اجاره‌بهای مسکن را جزئی عنوان کرد و...

در حالی که مشاوران املاک در سطح شهر تهران از افزایش در خور توجه نرخ اجاره بها خبر می‌دهند،رئیس اتحادیه مشاوران املاک تغییر نرخ اجاره‌بهای مسکن را جزئی عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ اجاره بهاء در اوایل تابستان طبیعی بوده و این تغییر جزئی است.
مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: همواره با آغاز فصل تابستان بازار اجاره مسکن نیز رونق می‌گیرد که البته هرگونه تغییر در این فصل جابه‌جایی طبیعی است.
وی ادامه داد: افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در حال حاضر زیاد نبوده و جزئی است و چون اکنون فصل اجاره است و متقاضیان برای تمدید قرارداد خود یا جابه‌جایی به دفاتر املاک مراجعه می‌کنند، گمان می‌برند قیمتها افزایش یافته در صورتی که تغییر خیلی جزیی است.
وی تأکید کرد: اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تغییر نرخ اجاره‌بها طبیعی است و احتمالا مشاوران املاکی که اعلام می‌کنند اجاره بها افزایش یافته به این دلیل است که امیدوارند تحولی در بازار مسکن رخ دهد.
قلی خسروی گفت: زمانی که اعلام می‌شود اجاره‌بهای مسکن افزایش یافته است، مطمئنا این موضوع سریعا تأثیرگذار بوده و نرخ اجار‌ه‌بها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.
وی افزود: تغییر نرخ اجاره‌بها توسط مؤجران صورت می‌گیرد و وقتی که نرخ سود بانکی کاهش می‌یابد برخی از صاحبخانه‌ها اقدام به افزایش نرخ اجاره‌بهای خود می‌کنند.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:07   چهارشنبه 26 خرداد 1389  
 نظرات