اخبار   
 

 تعویق یک ماهه تصویب پرداخت وام 12 میلیون تومانی ودیعه مسکن

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: جلسه امروز شورای عالی مسکن با حضور وزیر مسکن برگزار شد که در این جلسه بحث تصویب پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیانی که قصد احداث و نوسازی مسکن در بافت فرسوده دارند به یک ماه...

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: جلسه امروز شورای عالی مسکن با حضور وزیر مسکن برگزار شد که در این جلسه بحث تصویب پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیانی که قصد احداث و نوسازی مسکن در بافت فرسوده دارند به یک ماه دیگر موکول شد.
وی ادامه داد: در این جلسه بحث پرداخت وام ودیعه مسکن تا حدودی پیچیده‌ شد چون که نرخ سود این وام 4 درصد است بنابراین برای ما‌به التفاوت 8 درصدی آن باید چاره‌ای اندیشیده می‌شد.
صادقی تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد تا این 8 درصد ما به التفاوت نرخ سود را وزارت مسکن و شهرسازی (شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران) از منابع داخلی تأمین کند.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی تأکید کرد: پس از بررسی چگونگی تأمین این ما‌به‌التفاوت نرخ سود بانکی از منابع داخلی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، آن را در جلسه بعدی شورای عالی مسکن مطرح و به امید خدا تصویب خواهد شد.
صادقی گفت: برای تعیین حداقل و حداکثر این وام، از معاونت ساختمان و مسکن وزارت مسکن استعلام گرفته شده و مبلغ‌ 4 تا 12 میلیون تومان نهایی شده است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی تأکید کرد: افرادی که واحد مسکونی آنها در بافت فرسوده قرار دارد، اگر قصد ساخت و ساز داشته باشند می‌توانند با در دست داشتن قرارداد اجاره و پروانه ساختمان از شهرداری برای دریافت وام به بانک مسکن مراجعه کنند.
وی افزود: وام 4 میلیون تومانی مربوط به شهرهایی است که اجاره مسکن در آنجا پایین است و به تناسب شهرها این مبلغ اضافه می‌شود و در نهایت به کلان شهرها و خصوصا شهر تهران این وام 12 میلیون تومان است .
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:03   سه شنبه 12 مرداد 1389  
 نظرات