اخبار   
 

 طرح اوباما برای نجات خانه های مصادره ای شکست خورد

سرپرست کمیته نظارت بر طرح یارانه های مسکن اوباما در اقدامی نادر از وزارت خزانه داری آمریکا که تحت کنترل اسرائیلی ها است ، شدیدا انتقاد کرد و گفت که این وزارتخانه طرح 700 میلیارددلاری اوباما برای نجات خانه های مصادره ای را با شکست مواجه کرده است...

نیویورک - سرپرست کمیته نظارت بر طرح یارانه های مسکن اوباما در اقدامی نادر از وزارت خزانه داری آمریکا که تحت کنترل اسرائیلی ها است ، شدیدا انتقاد کرد و گفت که این وزارتخانه طرح 700 میلیارددلاری اوباما برای نجات خانه های مصادره ای را با شکست مواجه کرده است.
نیل باروفسکی بازرس کل اوباما روز چهارشنبه به کمیته مالی سنا گفت کمک های 700 میلیارد دلاری دولت که به منظور ایجاد تحرک در بازار مسکن به بانک های بزرگ این کشور پرداخت شده قادر به جلوگیری از مصادره روز افزون خانه های مسکونی در این کشور نبوده است.
وی با انتقاد شدید از وزارت خزانه داری آمریکا و برنامه های بی هدف آن در راستای مقابله با بحران اقتصادی این کشور گفت"ادامه ادعاهای وزارت خزانه داری مبنی بر موفق بودن این برنامه بدون آن که هیچ گونه هدف و یا مبنایی را برای این برنامه ها تعیین کنند از هیچ اعتباری برخوردار نیست".
باروفسکی افزود: " ترس من این است که تا زمانی که وزارت خزانه داری از این توصیه ها استفاده نکند و اهداف و انتظارات خود رانسبت به برنامه فوق مشخص نسازد ظن مردم نسبت به اینکه این برنامه محکوم به شکست است هر روز شدت بیشتری پیدا کند."
دولت اوباما از محل طرح بهبود اقتصادی خود بیش از 75 میلیارد دلار را صرفا به برنامه ای موسوم به" تعدیل اقساط بانکی" صاحبان مسکن اختصاص داده و مدعی شده است که تا پایان سال 2012 قادر خواهد بود به صاحبان 3 تا 4 میلیون دستگاه خانه در این کشور کمک کند تا از اقساط ماهانه خود بکاهند.
وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد تا کنون توانسته است به یک میلیون و 300 هزارنفر از دارندگان وام مسکن یاری برساند اما یاد آور شده است که تاکنون نزدیک به 40 در صد از شرکت کنندگان در این طرح یعنی بالغ بر 530 هزار نفر از آنان از ادامه استفاده از این برنامه منصرف شده اند و تعداد آنان روز به روز افزایش می یابد.
باروفسکی و الیزابت وارن که ریاست هیات پارلمانی نظارت بر کمک های مالی دولت به بانک ها را به عهده دارد هردو در نشست کمیته مالی سنای آمریکا به صراحت اعلام کردند که برنامه پیشنهادی اوباما تاکنون قادر نبوده کوچکترین کمکی در جهت جلوگیری از سقوط روز افزون بازار مسکن در این کشور بکند.
وارن در این مورد گفت که این برنامه در مقایسه با ویرانی های بازار مسکن این کشور" بسیار کوچک و بسیار کند عمل می کند و بیشتر بر این فرض استوار است که ما به مجریان این برنامه رشوه می دهیم تا معامله ای را میان صاحبان خانه و سرمایه گذاران جوش بدهند".
باروفسکی بار دیگر در گزارش سه ماهه خود از ارزیابی های مربوط به این برنامه بر پیشنهاد سابق خود مبنی بر اجباری کردن کاهش بدهی های صاحبان خانه هایی که در آستانه مصادره بانک ها هستند تاکید ورزید و آن را تنها راه نجات خانه هایی اعلام کرد که به طور روز افزون به مصادره بانک ها در می آیند .
  منبع : ایرنا
  13:09   شنبه 2 مرداد 1389  
 نظرات