اخبار   
 

 احیای بافت های فرسوده یک ضرورت است

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در جمع شهرداران استان احیای بافت های فرسوده را یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند...

به گزارش ایمنا، حسین جعفری در این همایش ضمن تاکید بر لزوم احیای بافت های فرسوده در استان اصفهان از قوانین ساخت و ساز در این بافت ها سخن به میان آورد و گفت: استفاده از مشارکت های مردمی یکی از راه های مناسب برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده است.
بنابراین گزارش در این همایش که به میزبانی استانداری اصفهان و با حضور شهرداران، مسئولین و معاونان شهرداری های این استان برگزار شد، حاضران با قوانین و مقررات ساخت و ساز در این بافت ها آشنا شده و در ادامه از پروژه های احیای بافت فرسوده همت آباد، خانه مشروطیت، میدان امام علی(ع) و حمام علی قلی آقا بازدید نمودند.
گفتنی است؛ این همایش شش ساعته با هدف آشنایی شهرداران استان با لزوم احیای بافت های فرسوده همچنین آشنایی با قوانین ساخت و ساز و افزایش مشارکت مردم در بازسازی بافت های فرسوده با حضور شهرداران، مسئولین و معاونان شهرداری های استان، از صبح امروز به میزبانی استانداری اصفهان در تالار شهروند در حال برگزاری است.
  منبع : ایمنا
  16:09   یکشنبه 29 خرداد 1390  
 نظرات    
 
حسن شیخ 23:18 یکشنبه 29 خرداد 1390
8
 حسن شیخ
امروز از سوی ریس نوسازی اعلام شد « استفاده از مشارکت های مردمی یکی از راه های مناسب برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده است.»
از آنجا که واژه مشارکت مردمی، چند پهلو و گاها دارای معانی متضاد است، به تنهایی مشخص نمی کند که گوینده در مورد چه چیز صحبت می کند (البته خوراک رسانه ای خوبی فراهم می کند چون لفظ مشارکت حمل بر مردمی بودن و مردم دوست بودن می شود). برای نقد چنین گفته ای می بایست به عملکرد سازمان نگاه کرد.
عملکرد سازمان نشان میدهد مشارکت تعریف سازمان از مشارکت عبارت است از مرال زیر:
1- خرید ملک و بیرون کردن صاحب اصلی
2- فروش سهام یا پیدا کردن سرمایه گذار
3- تخریب و از نوساختن
در حالی که در معنای اصیل مشارکت به صاحب بنا اجازه سخن داده شود تا خواسته های خو را بیان کند. صاحب بنا فردی غریبه نیست بلکه این سازمان است که می خواهد در محیط مداخله کند پس خرید ملک (که بعضا با توسل به زور صورت می پذیرد) بدون در نظر گرفتن حق سهیم شدن در سود حاصله پایمال کردن حقوق ساکنان بافت های فرسوده است.
مدیر سایت: آنچه نوشته شده گزافه گویی یا توهین نیست بلکه آن در گفته و عمل سازمان مشاهده و مورد تایید گرفته. لطفا نوشته مرا رد نکنید.