اخبار   
 

 اصفهان شهر ـ موزه می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به عناصر ارزشمند تاریخی که در نقاط گوناگونِ شهر وجود دارد، از تحقق شهر ـ موزهی اصفهان...

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به عناصر ارزشمند تاریخی که در نقاط گوناگونِ شهر وجود دارد، از تحقق «شهر ـ موزه»ی اصفهان پس از احیای ادوار تاریخی که اصفهان پایتخت کشور بوده است، خبر داد.

 

 

 

حسین جعفری با تأکید بر این که عناصر ارزشمند تاریخی شهر اصفهان پس از احیا به قطب گردشگری تبدیل می‌شوند، گفت: مدیریت شهر اصفهان در راستای توسعه‌ی گردشگر، گام‌های مؤثری برداشته است.

وی افزود: احیای میدان امام‌علی(ع)، احیای بازارهای تاریخِ پیرامون میدان امام‌علی(ع)، احیای بازار بزرگ و مجموعه‌ی میدان امام و بافت پیرامون آن، از اقداماتی هستند که برای جذب گردشگران در اصفهان انجام گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات پرشماری که برای باززنده‌سازیِ بافت تاریخی اصفهان انجام پذیرفته است، ادامه داد: ۲۴ بازارچه در نقاط گوناگونِ شهر مرمت شده‌اند و پیشه‌های دارای پیوند با صنایعدستی اکنون در این بازارچه‌ها مستقر و فعال‌اند و گردشگرانِ بسیاری به این بازارچه‌های پویا مراجعه می‌کنند.

مهندس جعفری اجرای طرح «اصفهان در گذر تاریخ» را از کارهای زیرساختی انجام‌گرفته در اصفهان برشمرد و تصریح کرد: ادوار گوناگونِ تاریخی که اصفهان پایتخت کشور بوده است، شناسایی شده‌اند و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌پذیرفته، این ادوار احیا خواهند شد.

وی همچنین گفت: با تبدیل محور چهارباغ از گذرگاه سواره به گذرگاه پیاده، احیای مجموعه‌ی دولت‌خانه‌ی صفوی و محور فرهنگی ـ تاریخی زاینده‌رود، محور جلفا، محور خواجه‌نظام‌الملک، مدرس و ابن‌سینا، صنعت توریسم در اصفهان گسترش می‌یابد.

 

 

 

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تأکید کرد: تا کنون عناصر تاریخی متعددی در شهر اصفهان مرمت و باززنده‌سازی شده‌اند، ولی ظرفیت‌ها و توان‌های نهفته‌ی اصفهان بسیار زیاد است.

جعفری با اشاره به این که احیای بافت تاریخی اصفهان از فراز کوه صفه تا نقاط گوناگونِ شهر آغاز شده است، خاطرنشان کرد: احیای قلعه‌ی شاه‌دژ در کوه صفه آغاز شده است و خط دوم تله‌کابین صفه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی احیای مجموعه‌ی تاریخی ـ فرهنگی تخت‌پولاد را نیز یکی دیگر از نمونه‌های باززنده‌سازی برشمرد و افزود: مجموعه‌ی فرهنگی ـ تاریخی تخت‌پولاد با گستره‌ی هفت‌هکتاری که گردشگرانِ هم‌میهن و بیگانه‌ی بسیاری را جذب می‌کند نیز مرمت شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به تقسیم کار انجام‌گرفته در شهرداری اصفهان در راستای فراهم آوردنِ زمینه‌های گسترش صنعت توریسم در اصفهان، ادامه داد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، مرمت و احیای محورهای تاریخی ـ فرهنگی اصفهان را بر عهده دارد و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری نیز برنامه‌ریزی برای بهره‌گیریِ مطلوب از بافت تاریخی احیاشده را انجام می‌دهند.

جعفری تأکید کرد: بر پایه‌ی هماهنگی شهرداری با میراث فرهنگی اصفهان و مواردی که به آن‌ها اشاره شد، قطعاً زمینه‌ی جذب توریست در این شهر فراهم خواهد شد.

وی سامان‌دهی پیشه‌های میدان امام‌علی(ع) را از دیگر اقدامات مهم انجام‌گرفته دانست و اظهار داشت: پس از سامان‌دهی مشاغل این محدوده و مرمت عناصر ارزشمند تاریخی پیرامون میدان امام‌علی(ع) بود که مسجدجامع به ثبت جهانی رسید.

 

 

برگرفته از : خبرگزاری کلان‌شهر اصفهان


14 مهر 1391


 

 

 
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  10:11   شنبه 15 مهر 1391  
 نظرات