اخبار   
 

 وزیر مسکن: 80 هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن مهر پیش بینی شد

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت برای تسریع در اجرای طرح مسکن مهر در سطح کشور خط اعتباری 80 هزار میلیارد ریالی را برای تخصیص اعتبار به مسکن سازان مهر پیش بینی کرد...

بجنورد _ وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت برای تسریع در اجرای طرح مسکن مهر در سطح کشور خط اعتباری 80 هزار میلیارد ریالی را برای تخصیص اعتبار به مسکن سازان مهر پیش بینی کرد.
"علی نیکزاد" روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرحهای مسکن مهر شهرستان بجنورد در خراسان شمالی به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن مهر شهری و روستایی اختصاص داده می شود.
وی افزود: تاکنون برای اجرای طرحهای مسکن مهر در مناطق شهری بیش از 26 هزار میلیارد ریال و در مناطق روستایی نیز 16 هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی، در قالب تسهیلات به مسکن سازان پرداخت می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس شیوه نامه دولت، بانک مسکن برای ساخت مسکن مهر 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند که این رقم برای ساخت مسکن صنعتی با فناوری نوین 250 میلیون ریال است.
نیکزاد اظهار داشت: برای ساخت مسکن مهر در مناطق روستایی میزان تسهیلات پرداختی برای هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال است که 25 میلیون ریال بیش از سقف پرداختی سال قبل برای ساخت مسکن مهر روستایی است. وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت: در سال جاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه ریزی برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی مهر را در مناطق روستایی دارد و تاکنون برای ساخت 135 هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد کرده است. نیکزاد برنامه این وزارتخانه برای ساخت مسکن مهر شهری را در سال جاری حدود یک میلیون واحد اعلام کرد و گفت: برای ساخت مسکن مهر در شهرهای کشور تاکنون 940 هزار متقاضی در سازمانهای مسکن و شهرسازی استانهای کشور نام نویسی کرده اند.
وی افزود: بالغ بر 90 درصد از متقاضیان مسکن مهر شهری از شهرداری ها پروانه ساخت دریافت کرده اند و تاکنون عملیات ساخت 600 هزار واحد مسکونی نیز آغاز شده است. نیکزاد در مورد مشکل تامین اعتبار برای اجرای زیرساخت های مسکن مهر گفت: دولت 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این بخش اختصاص داده که این اعتبار از محل منابع مالی شرکتهای خدمات رسان و استانداری ها تامین می شود.
در استان 811 هزار نفری خراسان شمالی 12 هزار واحد مسکونی طرح مهر در دست ساخت است که سه هزار واحد آن به پایان رسیده و در دور سوم سفر هیات دولت به این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
  منبع : ایرنا
  13:15   شنبه 2 مرداد 1389  
 نظرات