اخبار   
 

 نماینده مجلس: مسکن مهر اقتصاد کشور را رونق داده است

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم اقتصاد کشور را رونق داده است. دکتر "هادی قوامی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در حالی اقتصاد ایران با اجرای طرح مسکن مهر...

بجنورد- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم اقتصاد کشور را رونق داده است.
دکتر "هادی قوامی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در حالی اقتصاد ایران با اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم رونق گرفته است که ما شاهد رکود اقتصاد جهانی هستیم.
عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن با اجرای این طرح، شاهد خانه دار شدن دهک پایین جامعه که در گذشته در رویای خانه دار شدن بودن، هستیم. قوامی همچنین گفت: اجرای طرح مسکن مهر موجب ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری شده و با اجرای این طرح دست کم برای دو میلیون نفر ایجاد شغل شده است.
وی رونق اقتصادی سایر بخشهای تولیدی و صنعتی ساختمانی را از دیگر مزیتهای اجرای طرح مسکن مهر در کشور اعلام کرد. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلوگیری از تشکیل بازار سیاه و دلال بازی را مزیت های دیگر اجرای طرح مسکن مهر دانست و اظهار داشت: دولت توانست با مدیریت سرمایه های سرگردان در بازار از دلال بازی و بازار سیاه در بخش مسکن جلوگیری کند و این اقدام موجب کاهش قیمت در این بخش شده است.
قوامی معتقد است: اجرای طرح مسکن مهر در مناطق روستایی نیز موجب کاهش میزان مهاجرت و در برخی استانها نیز مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است. وی اضافه کرد: با اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم باید به بخش زیربنایی در شهرها به خصوص شهرهای کوچک نیز از سوی دستگاههای اجرایی توجه بیشتری صورت گیرد تا ما شاهد افزایش روند مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ و کلانشهرها به شهرهای کوچک باشیم.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با اجرای 14هزار و 500 واحد مسکونی مهر در خراسان شمالی با حمایت و هدایت سازمان مسکن و شهرسازی تا پایان سال 90، شاهد کاهش میزان تقاضاها برای مسکن خواهیم بود.
قوامی افزود: در شهرستان اسفراین نیز برای طرح مسکن مهر اقدامات خوبی انجام گرفته است و تا پایان سال جاری نیز تعدادی از این واحدها به بهره برداری خواهد رسید.
  منبع : ایرنا
  13:02   شنبه 2 مرداد 1389  
 نظرات