اخبار   
 

 شهر دریایی قشم ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد یک شهر دریایی به منظور سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری و احداث پل خلیج فارس در راستای توسعه زیر ساخت های ترانزیتی کشور اصلی‌ترین برنامه‏های این مجموعه است...

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایجاد یک شهر دریایی به منظور سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری و احداث پل خلیج فارس در راستای توسعه زیر ساخت های ترانزیتی کشور اصلی‌ترین برنامه‏های این مجموعه است.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، "سیدرضا موسوی" درباره احداث مرکز سوخت‏رسانی به کشتی‏های عبوری در منطقه آزاد قشم افزود: تاکنون مطالعات دقیقی بر روی این موضوع صورت گرفته است اما هدف از ایجاد این مرکز تنها بحث سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تنگه هرمز به عنوان یک مرکز استراتژیک را در اختیار کشور است، می‏توان با ایجاد یک شهر دریایی، علاوه بر سوخت رسانی به کشتی‏های عبوری سایر خدمات مورد نیاز اعم از ایجاد یک استراحتگاه، ارایه خدمات فنی و مابقی امکاناتی که می‏تواند به نوعی در اختیار کشتی‏ها قرار گیرد را ارایه کرد.
موسوی سپس گفت: به دلیل وجود فرصت‏های موجود در منطقه می‏توان ظرفیت‏های خوبی ایجاد کرد و برای کسب درآمد از آن بهره گرفت بنابراین تاکنون طرح‌های مختلفی بررسی شده تا شرایط و درآمد خوبی را با ایجاد مراکزی همچون مرکز خدمات رسانی دریایی کسب کنیم.
وی افزود: در اولین فرصت، مناقصه مربوط به ایجاد شهر دریایی قشم به منظور سوخت رسانی و ارایه خدمات به کشتی‏های عبوری انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشی دیگر در ارتباط با احداث پل خلیج فارس نیز تصریح کرد احداث این پل شرایط خاص خود را دارد که خوشبختانه دولت اقدامات لازم در این زمینه را صورت داده است.
موسوی در ادامه گفت: باتوجه به آگهی شدن مناقصه احداث پل خلیج فارس منتظر انجام مراحل مربوط به مناقصه این پل هستیم.
وی اضافه کرد نکته‏ قابل اهمیت در خصوص احداث پل خلیج فارس این است که این پروژه علاوه بر ارتقای سطح امنیت، درآمدزایی و رفاه بیشتری را نیز در منطقه ایجاد خواهد کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ایجاد یک جاده ترانزیتی، بالابردن ظرفیت ترانزیت، اتصال قشم به راه‌آهن سراسری و نیز استفاده کامل از ظرفیت‏هایی همچون فرودگاه را از دیگر مزیت‏های راه اندازی پل خلیج فارس برشمرد.
  منبع : ایرنا
  11:23   یکشنبه 3 مرداد 1389  
 نظرات