اخبار   
 

 به کار گیری مبلمان شهری متناسب با فضاهای شهر

رییس کمیسیون عمران،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت:یکی از ویژگی‌های فضای شهری مطلوب، هماهنگی و متناسب بودن هر یک از اجزای مبلمان شهری با محیط شهری است...

خبر گزاری ایمنا:رییس کمیسیون عمران،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت:یکی از ویژگی‌های فضای شهری مطلوب، هماهنگی و متناسب بودن هر یک از اجزای مبلمان شهری با محیط شهری است.
به گزارش ایمنا،مهندس مصطفی بهبهانی در چهارمین نشست تخصصی مبلمان شهری گفت:مبلمان شهری علمی است که از مجموعه علوم دیگراعم از علوم انسانی ،اجتماعی،صنایع،مجسمه سازی،روان شناسی بهره می برد لذا درک رابطه این علوم و استفاده از آن بسیار ضروری است.
وی با بیان این که مبلمان شهری باید با،محیط، سیما و منظر شهری،نیازهای شهر،محیط زیست ودانش های روز دنیا هماهنگ باشد افزود:لازم است مبلمان شهری هماهنگ با محیط باشد،به خصوص در بخش های تاریخی که بایستی در مقایسه با دیگر بخش ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیسیون عمران،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان هدف مدیریت شهری را تامین امنیت،آسایش،ایمنی و حفظ هویت شهر دانست و تصریح کرد:عناصر مبلمان شهری باید در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر ایجاد شود.
مهندس بهبهانی فضاهایی با اشاره به این که فضاهایی همچون پارک‌ها، برخی میادین، پیاده‌روها، مراکز تجاری تأثیر زیادی در کیفیت زندگی شهری بر جای می‌گذاردخاطر نشان کرد: عدم توجه به عابر پیاده و فراهم نکردن بستر های لازم جهت عبور و مرور آسان یکی ازمواردی می باشد که در سال های گذشته کمتر به آن پرداخته شده است.
وی زیبایی را یکی از ضروریات زندگی هر انسانی دانست و ادامه داد:در هر یک از فضاهای شهری، وجود مبلمان شهری مناسب و کارآ، می‌تواند تأثیری مطلوب در ذهن شهروندان بگذارد و سبب ایجاد حس تعلق خاطر در میان آنها شود.
رییس کمیسیون عمران،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید برضرورت مبلمان شهری در ارتقاءسیما و منظر شهری اظهار داشت:نورپردازی ها ونصب تابلوهای شهری ،ایستگاههای اتوبوس مناسب،کیفیت رنگ آمیزی جداول وغیره نقش مهمی در ارتقا کیفی سیما و منظر شهری دارد.
بهبهانی اضافه کرد:می توان از تجربیات کشورهای غربی در این زمینه استفاده کرد اما بایستی متناسب با فرهنگ بومی کشورباشد.
وی با بیان این که تناسب مبلمان شهری با نیازهای شهر ضروری است گفت:10 درصد جمعیت شهر اصفهان را معلولان تشکیل می دهند بنابراین باید محیط شهر را برای آنان سازگار کنیم تا این قشر نیز بتوانند به راحتی در شهر زندگی کنند.
رییس کمیسیون عمران وشهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به هماهنگی مبلمان شهری با محیط زیست اشاره کرد و تصریح نمود:مبلمان شهری باید با شرایط زیست محیطی از جمله سرد سیری و گرمسیری شهر ها وفق باشد.
بهبهانی تاکید کرد: مکان یابی و جانمایی مبلمان در سطح شهر نیز ضرورت دارد در واقع مبلمان باید در جاهایی نصب شود که قابل رویت بوده تا مورد استفاده بهینه قرارگیرد.
وی اظهار داشت: جانمایی مبلمان شهری به صورتی باشد که هر شهروندی وحدت و یکپارچگی را شهر مشاهده کند.
رییس کمیسیون عمران وشهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تصریح کرد:لازم است مبلمان شهری با تغییر و تحولات هماهنگ و با دانش های روز دنیا نیز متناسب باشد.
  منبع : ایمنا
  13:25   شنبه 2 مرداد 1389  
 نظرات