اخبار   
 

 تعویق وام اجاره برای بافت‌های فرسوده

معاون وزیر مسکن: این موضوع تاحدی پیچیده شده است گروه مسکن_ طرح پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن برای مالکان بافت‌های فرسوده که قرار بود به تصویب شورای‌عالی مسکن برسد، هنوز نهایی نشده است...

معاون وزیر مسکن: این موضوع تاحدی پیچیده شده است گروه مسکن_ طرح پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن برای مالکان بافت‌های فرسوده که قرار بود به تصویب شورای‌عالی مسکن برسد، هنوز نهایی نشده است.
این طرح که در قالب آن قرار است ساکنان خانه‌های قدیمی، با دریافت مبلغ اجاره به شکل وام، برای یکی دو سال مستاجر شوند تا خانه نوساز برایشان ساخته شود، طبق گفته معاون وزیر مسکن «در نوبت بررسی نهایی در شورای عالی مسکن قرار دارد که بحث پیرامون آن کمی پیچیده شده است.»
احمد صادقی در این باره به خبرگزاری فارس گفته است:
بررسی درباره این طرح در شورای‌عالی مسکن به یک ماه دیگر موکول شده است. به گزارش دنیای‌اقتصاد، تیم اقتصادی دولت و همچنین مسوولان وزارت مسکن معتقدند هر نوع تسهیلات بانکی برای خرید مسکن می‌تواند تاثیر تورمی روی قیمت‌ها داشته باشد.
این اثرگذاری در شرایطی حاد می‌شود که بازار با نوسان افزایشی قیمت‌ها مواجه باشد. هر چند در حال حاضر، دولت و بانک مرکزی برنامه‌ای برای احیای پرداخت تسهیلات خرید مسکن ندارند، اما با توجه به طرح پرداخت وام اجاره، لازم است موضوع رشد ناموزون اجاره‌بها طی دو ماه اخیر، در نظر گرفته شود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  11:49   سه شنبه 12 مرداد 1389  
 نظرات