اخبار   
 

 دولت باید از دخالت در امور مسکن پرهیز کند

نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های ناموفق قبلی دولت که رکورد اقتصادی رادر پی داشت گفت: دولت باید از هر گونه دخالت درامور مسکن پرهیز کند...

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir، هادی حق شناس در گفت و گوی اختصاصی با اکونیوز افزود: کنترل مال الاجاره به عنوان دخالت در بازار مسکن تلقی می شود و بر اساس تجارب اقتصادی کشورهای موفق جهان دولتها بجای دخالت باید هدایتگر و نظاره گر در اقتصاد باشند .
این استاد اقتصاد دانشگاه بااشاره به اینکه سیاست متضاد تضمینی برای رسیدن بازار به حالت تعادل مطلوب و تعادل نیست گفت دولت در بحث انرژی اقدام به آزاد سازی نرخ فراورده های نفتی می کند این در حالی است که می خواهد در بازار مسکن دخالت کند .
این استاد دانشگاه ضمن هشدار به دولت در خصوص تبعات دخالت در مسکن گفت مشکل اقتصاد با دستور حل نخواهد شد همچنانکه طرح تثبیت قیمت ها و طرح منطقی کردن نرخ بانکها با شکست مواجه شد و سبب عدم تعادل در بازارگردید .
حق شناس با اشاره به طرحهای ناموفق قبلی اقتصادی دولت که رکود اقتصادی را در پی داشت تصریح کرد هر نوع سیاست غیر علمی در خصوص اشتغال و مسکن رکود یا تورم بیشتر در سالهای متمادی آتی را در پی خواهد داشت .
  منبع : اکو نیوز
  10:14   سه شنبه 28 دی 1389  
 نظرات