اخبار   
 

 قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافت

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی آبادان گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی ناشی از افزایش نرخ حمل و نقل است...

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،محمد بیک‌میرزایی اظهار داشت: اقلامی مانند سیمان سیاه، سیمان سفید و گچ تاکنون در کارخانه تولید کننده هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است.
وی در رابطه با تأثیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بر افزایش قیمت مصالح ساختمانی خاطرنشان کرد: باتوجه به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، کرایه حمل‌ونقل مصالح ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه مصالح ساخمانی آبادان ادامه داد: اقلامی مانند آجر و ماسه که دولت در تعیین نرخ آنها دخالت ندارد حدود ۷۰درصد افزایش پیدا کرده است و هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد.
وی ادامه داد: کرایه کامیون‌هایی که از کارخانجات سیمان و گچ به آبادان ارسال می‌شود، حدود ۱۵ تا ۲۰درصد و کامیون‌هایی که از کارخانجات ماسه، آجر، پودر و اقلام دیگر ارسال شده، حدود ۶۰درصد افزایش قیمت داشته است.
بیک‌میرزایی افزود: تاکنون هیچ‌گونه افزایشی در قیمت سیمان سیاه و سفید با توجه به افزایش کرایه‌ها وجود نداشته است و تنها از سود حاصل کسری قیمت وجود داشته است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افزایش قیمت تصریح کرد: قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، هزینه‌ اقلام مورد نظر مشخص و با نرخ فعلی محاسبه ‌شده است.
رئیس اتحادیه مصالح ساخمانی آبادان ادامه داد: بعد از اجرای طرح هدفممد کردن یارانه‌ها قیمت‌ها مشخص و در شهرستان‌های مختلف با در نظر گرفتن هزینه‌ کرایه‌ها تعیین می‌شود.
بیک‌میرزایی در رابطه با ۲ برابر شدن نرخ آجر در طول ۶ ماه، تصریح کرد: کارخانجات تولید آجرهای ارسال شده به آبادان عمدتاً در شهرهای اصفهان و یزد بوده و افزایش قیمت در شهرهای مبداء صورت گرفته است.
وی گفت: قیمت آجر همچنان متغیر است و چون مراکز تولیدی در شهرستان آبادان نداریم، ناچار به خرید آن با قیمت ارائه شده هستیم.
وی در خصوص قیمت ماسه افزود: هر متر ماسه در ماسه‌شویی عبدالخان شوشتر حدود ۴هزار ریال خریداری و در آبادان حدود ۱۲هزار ریال به فروش می‌رسد.
بیک‌میرزایی ادامه داد: این افزایش قیمت ماسه به‌دلیل افزایش نرخ کرایه‌ها در مسافت ۴۰۰کیلومتری رفت و برگشت به آبادان است.
  منبع : بنا نیوز
  19:13   دوشنبه 20 دی 1389  
 نظرات