اخبار   
 

 بنیاد مسکن به استعداد ساخت 220 هزار دستگاه خانه زمین گرفت

مدیر طرح مهر در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کل اراضی که این نهاد در قالب طرح مهر در اختیار گرفته به استعداد ساخت 220 هزار واحد مسکونی است که کار احداث 157 هزار دستگاه آن نهایی شد...

مدیر طرح مهر در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کل اراضی که این نهاد در قالب طرح مهر در اختیار گرفته به استعداد ساخت 220 هزار واحد مسکونی است که کار احداث 157 هزار دستگاه آن نهایی شد.
"امید محمدی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در برخی از استانها از جمله شمال کشور برای اجرای طرح مهر محدودیت اراضی وجود دارد، اما در عین حال برخی مناطق نیز با عدم استقبال مردم روبه رو شده است. براساس برنامه ریزی صورت گرفته در چارچوب طرح مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر است.
محمدی اضافه کرد: ارزش پائین زمین در برخی از مناطقی که طرح مهر قرار است در آن اجرا شود موجب شده که مردم ترجیح دهند از اراضی شخصی برای اجرای این طرح استفاده کنند.
افرادی که در اراضی شخصی اقدام به ساخت وساز در قالب طرح مهر نمایند از تسهیلات مربوطه برخوردار می شوند که برای ساخت به روش صنعتی تا سقف 250 میلیون ریال تسهیلات خواهند داشت و غیرصنعتی تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات بانکی برخوردار می شوند.
مدیر طرح مهر در بنیاد مسکن گفت: همکاری بانک مسکن در سطح کلان مدیریتی با طرح مهر بسیار خوب است اما در رده های پائین باید برای وضع بهتر تلاش شود، درعین حال برای یکهزار و 200 شعبه این بانک در سطح شهزهای کوچک نفرات به اندازه کافی وجود ندارد.
شورای مسکن از سال گذشته کل اعتبارات طرح مهر را در اختیار بانک مسکن قرار داد که این اقدام با توان نیروی انسانی این بانک همخوانی نداشت. میزان اعتبارات طرح مهر در سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به 70 هزار میلیارد ریال رسیده است.
شورای مسکن پیش از این سهمیه طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر که مسئولیت آن با بنیاد مسکن است 116 هزار دستگاه تعیین کرده بود که با توجه به نیاز این مناطق شمار واحدهای مسکونی به 157 هزار دستگاه رسید.
دولت در چارچوب طرح مسکن مهر ساخت 940 هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی کرده که ساخت 157 هزار دستگاه از این خانه ها در شهرهای زیر 25 هزار نفر ساخته می شود.
به گفته محمدی بنیاد مسکن درصدد است تا پایان سال جاری ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح مهر را در شهرهای زیر 25 هزار نفر تکمیل کند.
آمارها حاکی است اکنون 837 شهر زیر 25 هزار نفر در کشور وجود دارد.
  منبع : ایرنا
  12:52   سه شنبه 12 مرداد 1389  
 نظرات