اخبار   
 

 احیای نیمی از بافت‌های فرسوده کشور تا پایان سال برنامه پنجم‌

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق هدف‌گذاری برنامه پنجم، تا پایان سال این برنامه نزدیک به 50 درصد از بافت‌های فرسوده کشور مورد احیاء و نوسازی قرار می‌گیرد...

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق هدف‌گذاری برنامه پنجم، تا پایان سال این برنامه نزدیک به 50 درصد از بافت‌های فرسوده کشور مورد احیاء و نوسازی قرار می‌گیرد.
شاپور پولادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در سطح کشور حدود 60 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که تاکنون حدود هفت هزار هکتار از این مقدار مورد نوسازی و احیا قرار گرفته است.
نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است تا پایان سال برنامه حدود 50 درصد از بافت‌های فرسوده کشور مورد احیاء و نوسازی قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین دولت نیز تسهیلاتی برای احیای بافت‌های فرسوده از راه‌های مختلف، برای مردم در نظر گرفته است.
عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: روند عملکرد دولت در احیای بافت‌های فرسوده ‌مورد قبول نیست، زیرا از 60 هزار هکتار بافت فرسوده تنها هفت درصد یعنی چهار‌هزار و 500 هکتار تاکنون احیاء‌سازی شده است.
به گفته پولادی سال گذشته در پی سفر وزیر مسکن و شهرسازی و دو دستگاه دولتی دیگر به استان ایلام، نزدیک به 5/1 میلیارد تومان برای نوسازی بافت‌های فرسوده این استان اختصاص یافت.
پولادی در ادامه افزود: طبق طرح جامعی که در این استان تهیه شده است، تاکنون از یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات دولتی، حدود 400 میلیون تومان برای نوسازی هزینه شده است.
عضو کمیسیون عمران در خصوص روند عملکرد مسکن مهر در استان ایلام، گفت: این استان از نظر ارزیابی عملکرد وزارت مسکن مقام اول را در کشور از آن خود کرده ‌است.
وی خاطرنشان کرد: اگر روند رو به رشد در دستگاه‌های مختلف استان به همین طریق ادامه یابد، قطعأ تا پنج سال آینده مشکل مسکن در ایلام برطرف خواهد شد؛ البته در برخی شهرستان‌ها مشکل تهیه زمین وجود دارد که با تدابیر انجام شده این معضل به زودی برطرف خواهد شد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:53   یکشنبه 3 مرداد 1389  
 نظرات