اخبار   
 

 از دولت اکیداً می خواهیم زاینده رود را در اولویت مصوبات شورای عالی آب قرار دهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت محترم و ریاست جمهور اکیدا درخواست دارم که در اولویت اول مسائل قرار دارند و مصوبات شورای عالی آب را جامه عمل بپوشانند و خسارات خشکسالی منطقه زاینده را با اولویت حقابه داران، سهمابه داران و اشتراک داران پرداخت کنند...

به گزارش ایمنا و به نقل ازخانه ملت، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و عرض تسلیت ۲۹ ذی القعده شهادت امام جواد (ع)به همه شیعیان، گفت: اینک که در شرایط فعلی منطقه شاهد پیروزی های نهضت اسلامی و مقاومت در برابر نظام سلطه قرار داریم جا دارد همه مسئولان نظام و گروه مذاکره کننده هسته ای که به نمایندگی از مردم مقاوم و شهید پرور این نظام اسلامی در صحنه ای نظیر جنگ دیپلماتیک حضور یافته اند را به این نکته مهم توجه دهم که سازش در برابر نظام سلطه نتیجه‌ای جز وادادگی و تسلیم ندارد.
وی گفت: مقاومت مدبرانه و نرمش قهرمانانه در صحنه مذاکرات انشاءالله منجر به احقاق حقوق ملت خواهد شد، از مواضع رئیس جمهوری در خصوص محکومیت آمریکا در حمله هوایی غیرقانونی به سوریه به بهانه مقابله با داعش و نیز عدم مذاکره با رئیس جمهور آمریکا قدردانی می کنم.
عضو کمیسیون حمایت از تولیدملی و نظارت بر اصل۴۴ قانون اساسی در مجلس نهم، گفت: در وضعیت فعلی اقتصادی کشور که در حالت رکود تورمی قرار دارد، بهترین راهکار خروج از رکود تورمی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و طبعا لوایح دولت و طرح های مجلس و رویه اجرایی باید در این راستا باشد.
فولادگر گفت: اکنون که روی لوایح الحاقی به تنظیم و مقررات مالی کشور به منظور دائمی کردن برخی احکام بودجه‌ای سنوات اخیر و نیز لوایح رفع مواضع تولید و طرح های حمایت از تولید در کمیسیون های مربوطه در دست بررسی می باشد، امید است نمایندگان وهمکاران عزیز با محک زدن آن با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مواد و تبصره ها را به نقد بگذارند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مباحث مربوط به حوزه انتخابیه ۲ نکته را متذکر می‌شوم که نخست ضرورت سرمایه گذاری و حمایت از تولیدو اشتغال در سطح استان است، شایان ذکر است که بیکاری استان اصفهان در حال حاضر یک درصد بالاتر از نرخ متوسط بیکاری کشور قرار دارد و این با تعریف برخوردار بودن استان سازگاری ندارد.
وی با بیان اینکه شاهد سیل مهاجرت ها و افزایش آمار افراد جویای کار هستیم، گفت: میزان تعدیل نیروی واحدهای تولیدی به دلیل برخی مواضع موجود در شرایط اقتصادی سال های اخیر کشور می‌باشد که امید است به همت مسئولان در سطح کلان کشور و مسئولان استان با رفع مقررات زائد و دست و پا گیر و اجرای قوانینی نظیر قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و قانون پنجم و قوانین حمایتی دیگر نسبت به جذب سرمایه گذار و جلوگیری از فرار سرمایه ها از استان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و دیگر زمینه ها با رعایت استراتژی توسعه صنعتی و آمایش سرزمین اقدام شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در خصوص موضوع آب و خشکسالی است طبق آمار موجود از وضعیت بارندگی و خشکسالی در سالیان گذشته، متناوبا فلات مرکزی و خصوصا استان اصفهان مواجه با خشکسالی و کاهش نزولات جوی بوده است ولی هیچ گاه همچون سال های اخیر شاهد قطع جریان آب و خشکی رودخانه به خصوص در منطقه مرکزی و شرقی استان اصفهان نبوده ایم.
وی در ادامه گفت: این به آن معنی است که تصمیم های غلط در تخصیص و بهره برداری و حفاظت از آب اتخاذ گردیده است و پرونده های انتقال آب به تاخیر افتاده است. بهینه سازی مصرف نیز در ۳ بخش کشاورزی، شرب و صنعت اتفاق نیفتاده است و با همین تصمیم های غلط و برداشت های بی رویه و غیرقانونی در برخی از مناطق بالادست و حتی در خود استان رژیم حقوقی زاینده رود به هم خورده و حقابه ها و سهم‌آبه ها و قراردهای اشتراکی نقض گردیده است و اینک ما هستیم و مسئولیت سنگین و حیاتی نجات زاینده رود.
نماینده مردم اصفهان گفت: بدانید خشکی زاینده‌رود، حیات یک منطقه را به خطر انداخته است و آثار منفی زیست محیطی از سراب تا پایاب، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی و خشکی چاهها و چشمه های زاینده رود در مسیر زاینده رود و قنات ها آثار منفی بر گردشگری، آثار منفی روحی و روانی بر مردم و بیکاری هزاران کشاورز و صنایع وابسته، به خطر افتادن آب شرب به نحوی که در تابستان امسال بسیاری از مناطق اصفهان و بخش ها و شهرستان های اطراف در بسیاری از ساعات روز با قطع آب مواجه بوده اند همه از آثار بی توجهی به زاینده رود هستند.
فولادگر گفت: از دولت محترم و ریاست جمهور اکیدا درخواست دارم که در اولویت اول مسائل قرار دارند و مصوبات شورای عالی آب را جامه عمل بپوشانند و خسارات خشکسالی منطقه زاینده را با اولویت حقابه داران، سهمابه داران و اشتراک داران پرداخت کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نکته آخر خطاب به صدا و سیما باید عرض کنم که در تعطیلات سه هفته ای مجلس، بعضی کمیسیون ها جلسه برگزار کردند و نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه مشغول کار بودند اما رسانه ملی به جای پوشش این جلسات متاسفانه تاکید روی تعطیلی می کند که آنهم تعطیلی قانونی است ولی متاسفانه جنبه غیرواقعی آن را پوشش می‌دهند، انصاف هم خوب چیزی است.
  منبع : ایمنا
  14:23   چهارشنبه 2 مهر 1393  
 نظرات    
 
زینب باران 19:29 یکشنبه 27 مهر 1393
0
 زینب باران
در روحیه ی اصفهان ندای اقتدار و تمدن ...
تخریب تا جاییکه رویای پایتخت شدن را هم حذف کند...
افسوس سیاست هایی که نمود ضعف عقلی ... و در تاریخ ... !
بدرود..