اخبار   
 

 پروژه‌ی گوگل برای کشف ایده‌های بزرگ و حل مشکلات جهان

شرکت گوگل پروژه‌ای جدید را که به مهار بزرگ‌ترین مشکلات جهان اختصاص یافته است، رونمایی کرداین شرکت، وب‌سایت...

شرکت گوگل پروژه‌ای جدید را که به مهار بزرگ‌ترین مشکلات جهان اختصاص یافته است، رونمایی کرد.

 


 

این شرکت، وب‌سایت Solve for X را در قالب یک اندیشکده راه‌اندازی کرده است، و قرار است این وب‌سایت مشوقی برای کنش‌های گروهی، یافتن راهکار و ارائه‌ی ایده‌های بزرگ برای dir=ltr> بزرگ‌ترین گرفتاری‌های جهان باشد.

گوگل در این وب‌سایت اعلام کرده که این فضا مکانی برای مراجعه‌ی افراد کنجکاو است، تا درباره‌ی ایده‌های تکنولوژیک برای رفع بحران‌های جهانی بشنوند و گفت‌وگو کنند، تا راهحل‌هایی برای کمک به
میلیاردها انسان در این فضا ارائه شود و ایده‌هایی بزرگ برای
زمینه‌سازیِ پیشرفت‌های بزرگِ تکنولوژیک مطرح شوند.

«ریچارد دووال» یکی از دانشمندان ارشد در گوگل، اعلام کرده است که هفته‌ی گذشته کنفرانسی برای گفت‌وگو در زمینه‌ی «دگرگونی آموزش» و «ارتقا در کشاورزی از راه پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های درست، زیست‌شناسی ترکیبی و سوخت‌های زیستی بدون کربن» در این وبسایت برگزار شده است.

دووال همچنین می‌گوید: افراد می‌توانند موضوعات مورد نظر خود را برای ارائه‌ی بهتر، به‌صورت تصویری بر روی صفحه‌ی یوتیوب Solve for X قرار دهند. احتمال می‌رود این پروژه dir=ltr> با لابراتوار گوگل‌ایکس در ارتباط باشد؛ لابراتواری کاملاً محرمانه که به ایده‌هایی همچون خودروهای بدون راننده، ابزارهای آنلاین و آسانسورهای فضایی اختصاص دارد.

بر پایه‌ی گزارش فاکس‌نیوز، شماری از افراد مرتبط با این لابراتوار می‌گویند عملکرد لابراتوار گوگل‌ایکس که از دو پایگاه، یکی در کالیفرنیا و دیگری در نقطه‌ای نامعلوم lang=FA>برخوردار است، به اندازه‌ی سازمان اطلاعات آمریکا محرمانه و نامشخص است.

 


 

برگرفته از : خبرگزاری مهر

www.mehrnews.com ، 19 بهمن 1390

ویرایش : امیریاشار فیلا


 
  منبع : ارسال شده توسط مهندس امیریاشار فیلا
  09:46   چهارشنبه 19 بهمن 1390  
 نظرات