اخبار   
 

 فایرفاکس در اروپا از اینترنت اکسپلورر سبقت گرفت + نمودار

محققان موسسه پژوهشی استات کانتر اعلام کردند در ماه دسامبر مرورگر فایرفاکس در حدود 38.11 درصد از ترافیک مرورگرهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است در حالی که این آمار برای مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت در حدود 37.52 درصد بوده است...

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اینترنتی آی‌بی‌تایمز، فایرفاکس، مرورگر بنیاد غیرانتفاعی موزیلا توانست در اروپا کاربران بیشتری را از مرورگر اینترنت اکسپلورر به خود اختصاص دهد.
محققان موسسه پژوهشی استات کانتر اعلام کردند در ماه دسامبر مرورگر فایرفاکس در حدود 38.11 درصد از ترافیک مرورگرهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است در حالی که این  آمار برای مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت در حدود 37.52 درصد بوده است و بدین ترتیب برای اولین بار مرورگر فایرفاکس توانست تا از مرورگر مایکروسافت که سلطه چندین ساله بر صدر جدول داشت، پیشی بگیرد.

"ادن کولن" مدیر استات کانتر در این مورد گفت:"این برای اولین بار است که مرورگری توانسته است از اینترنت اکسپلورر پیشی بگیرد و دلیل آن این است  که مرورگرهای فایرفاکس و کروم توانسته‌اند کاربران اینترنت اکسپلورر را به خود جذب کنند و از سهم مرورگر مایکروسافت بکاهند".
مرورگر گوگل کروم که در جایگاه سوم قرار گرفته است توانسته است سهم خود را از 5.06 درصد در دسامبر سال 2009 میلادی به حدود 14.58 درصد در دسامبر سال 2010 برساند ".
ادن کولن در ضمن افزود که:"تصویب قانون ضد انحصار اتحادیه اروپا در مورد مرورگر اینترنت اکسپلورر سهم بسزایی در افزایش سهم سایر مرورگرها داشته است".
البته همچنان در سایر قاره ها مرورگر اینترنت اکسپلورر در صدر جدول قرار گرفته و سایر مرورگرها یعنی فایرفاکس و کروم در رده‌های دوم وسوم قرار گرفته‌اند.

  منبع : شبکه ایران
  18:26   دوشنبه 20 دی 1389  
 نظرات