اخبار   
 

 افزایش عمر ساختمان‌ ها با بتن سبک

عمر مفید ساختمان‌ها با تولید بتون سبک در ایران چندین قرن افزایش می‌یابد...


حسین نیرومند کارشناس صنعتی با بیان مطلب بالا گفت: تولید کنندگان مصالح ساختمانی به ویژه بتون در کشور با انجام تحقیقاتی گسترده توانستند مصالحی تولید کنند که عمر مفید ساختمان‌ها را چندین قرن بالا برده که در مقابل بلاهای طبیعی از استحکام بسیار زیادی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به پایان بودن مصرف انرژی های ارزان همانند نفت و گاز صنعتگران ایرانی در تولید مصالح توانستند بتون هوادار سلولی را که برای نخستین بار در کشور تولید می شود به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از این بتون سبک در ساختمان ها زمینه کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌آورد، اظهار داشت: تولید کنندگان بتون سبک در ایران به لحاظ کیفیت موفق به دریافت گواهینامه استاندارد از بزرگترین مرکز تحقیقاتی بتون دنیا در امریکا شده‌اند.
گفتنی است:پس از تولید این نوع بتون در ایران برای نخستین بار در ساخت برخی ساختمانهای شهرستان اهر از این مصالح استفاده شد که موجب شد بعد از زلزله اخیر اهر تمامی خانه‌های ساخته شده با این نوع بتون بخاطر مقاوم بودن هیچ نوع آسیبی نبینند.
این کارشناس صنعتی مواد تشکیل دهنده در بتون سبک را ماسه بادی، سیمان و موادی که باعث مختل شدن این محصول می‌شوند را عنوان کرد و گفت: بتون سبک هوا دار سلولی دارای خصوصیاتی از جمله عایق رطوبتی، عایق گرما سرما، صوت و مقاومت بیشتر در مقابل حریق است
  منبع : ارسال شده توسط محمد مدرس نیا
  05:33   دوشنبه 24 تیر 1392  
 نظرات    
 
عبداله اربابی 09:41 سه شنبه 25 تیر 1392
0
 عبداله اربابی
از فرهنگ سازی تشکر میشود ولی ای کاش میفرمودید کدام شرکت موفق به دریافت نشان استاندارد شده؟منتظریم لطفا.بعد خط تولید بتن های سبک کدام شرکت را توصیه میکنند.