اخبار   
 

 «اوین»، «باغ موزه» می‌شود!

دومین زندان پایتخت به باغ موزه تبدیل می‌شود. پس از اجرای پروژه باغ موزه زندان قصر شهرداری تهران در صورت توافق با قوه قضائیه برای تغییر کاربری زندان اوین آن را به باغ موزه تبدیل می‌کند...

بهشاد بهرامی: دومین زندان پایتخت به باغ موزه تبدیل می‌شود. پس از اجرای پروژه باغ موزه زندان قصر شهرداری تهران در صورت توافق با قوه قضائیه برای تغییر کاربری زندان اوین آن را به باغ موزه تبدیل می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این خبر به «دنیای اقتصاد» گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، شهرداری تهران قصد دارد با تغییر کاربری زمین 100 هکتاری زندان اوین به کاربری گردشگری فضای زندان را به باغ موزه تبدیل کند. علیرضا جاوید معاون شهردار تهران در این باره اظهار کرد: برای تغییر کاربری زندان اوین کاربری‌های انتفاعی همچون تجاری و اداری مدنظر شهرداری تهران قرار ندارد و بنا شده است همچون زندان قصر با تبدیل آن به باغ موزه، محوطه کنونی زندان اوین مورد بازدید تمامی شهروندان قرار گیرد.

احداث مرکز «تجارت جهانی» در محور شوش- بعثت
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز مجدد مطالعات مکان یابی جدید طرح ساخت برج‌های «تجارت جهانی» گفت: در ابتدا بنا بود با انتقال پادگان قلعه مرغی به خارج شهر تهران درون بوستان 80 هکتاری ولایت یک ساختمان عظیم به نام «تجارت جهانی» احداث شود.

جاوید ادامه داد: اما به دلیل سرعت انتقال پادگان و اجرای پروژه بوستان ولایت هنوز بسترسازی لازم برای اجرای پروژه «تجارت جهانی» در بوستان ولایت به وجود نیامده است به همین دلیل اجرای این پروژه در بوستان ولایت منتفی شده است.

او در مورد مکان یابی جدید پروژه تجارت جهانی تصریح کرد: اگرچه اجرای پروژه تجارت جهانی در بوستان ولایت منتفی شده است، اما محور شوش- بعثت همچنان به عنوان محور کار و فعالیت قرار دارد و اولویت اجرای این پروژه در مطالعات جدید مناطق 15، 16، 17، 18 و 20 شهرداری تهران است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» مدیریت شهری پس از تصویب و اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید برای ایجاد تنوع در صدور پروانه‌های ساختمانی در سطح شهر، علاوه بر پروانه‌های مسکونی، صدور پروانه برای ساختمان‌هایی با کاربری خدماتی، تفریحی و تجاری مورد توجه قرار گرفت. در این راستا در جنوب شهر تهران احداث و راه اندازی یک مرکز تجارت جهانی در جوار بوستان ولایت پیش‌بینی شد و طی یک سال گذشته مقدمات اجرای آن فراهم شد.

با این وجود معاون شهردار تهران چند روز گذشته با اعلام خبر منتفی شدن اجرای این پروژه در بوستان ولایت احتمال اجرای این پروژه در نقطه دیگری از شهر را پیش‌بینی کرد.
  منبع : دنیای اقتصاد
  14:23   یکشنبه 5 آبان 1392  
 نظرات    
 
ایرج شاهسون 16:57 یکشنبه 5 آبان 1392
0
 ایرج شاهسون
موزه چی اون وقت؟؟