اخبار   
 

 تشدید آلودگی هوای اصفهان و تعطیلی مراکز آموزشی و اداری در شماری از شهرهای استان

به علت بحرانی شدن وضعیت آلودگی هوای اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استان از تعطیلی مدارس و مراکز آموزشیِ شهر اصفهان و شمار دیگری از شهرستان‌های استان...

برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
 

 

به علت بحرانی شدن وضعیت آلودگی هوای اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استان از تعطیلی مدارس و مراکز آموزشیِ شهر اصفهان و شمار دیگری از شهرستان‌های استان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی این هفته خبر داد و گفت: همه‌ی اداره‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بانک‌ها نیز روز پنج‌شنبه تعطیل‌اند.

 


 

خبر ویژه

تشدید آلودگی هوای اصفهان

و تعطیلی مراکز آموزشی و اداری در شماری از شهرهای استان

 

دوشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ؛ ساعت ۱۹:۱۵ ـ در پی شدت یافتن آلودگی هوا در نقاطی از استان اصفهان و پیش‌بینی رسیدنِ میزان آلودگی به وضعیت بحرانی و هشدار، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایمنا گفت: «با توجه به پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به‌دلیل تکرار وقوع پدیده‌ی وارونگی دما طی روزهای آینده در سطح شهرهای صنعتی و بزرگ استان، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در نشست کمیته‌ی
اضطراری آلودگی هوا که عصر امروز (دوشنبه) در محل استانداری اصفهان با حضور اعضا برگزار شد، مواردی را تصویب کرد.»

وی افزود: «به‌منظور پیشگیری از پیامدهای ناگوار آلودگی‌های جوی بر تندرستی همگان، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ی همین هفته، همه‌ی مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و نیز مهدهای کودک و مراکز آموزش‌عالی و‌ آموزشگاه‌های خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی در شهرهای اصفهان، زرین‌شهر، فولادشهر، مبارکه، شاهین‌شهر، خوراسگان، بهارستان، سگزی، نجف‌آباد و شهرستان‌های برخوار، خمینی‌شهر و فلاورجان تعطیل‌اند.»

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین از تعطیلی تمامی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها و بانک‌ها، به‌جز مراکز درمانی و امدادی و خدماتی تنها در روز پنج‌شنبه (یکم آذر ماه) خبر داد.

به گفته‌ی مهندس شیشه‌فروش، مقرر شده است که روز پنج‌شنبه همه‌ی سامانه‌های بانکی، نسبت به ارائه‌ی خدمات مورد نیاز شهروندان در مناطق گوناگون شهری به‌صورت شیفتی اقدام کنند.

مسئول حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با تأکید بر وضعیت بحرانی و آلودگی شدید هوای اصفهان در این هفته، به شهروندان مقیم اصفهان توصیه کرد که به‌هنگام بیرون آمدن از خانه و قرار گرفتن در فضای باز، ماسک پارچه‌ای بزنند و
در زمان‌های بحرانی، هر دو ساعت یک‌بار آن را تعویض کنند.

علی‌رضا کیخانی همچنین از آماده‌باش همه‌ی پایگاه‌های امدادی وابسته به آن مرکز خبر داد و افزود: «لازم است همه‌ی شهروندان بدانند که به‌کارگیری ماسک‌های کاغذی توصیه نمی‌شود و تنها dir=ltr> ماسک‌های پارچه‌ای که ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در کانکس‌های مستقر در سطح شهر اصفهان توزیع کرده، برای کاستن از پیامدهای ناگوار آلودگی هوا بر تندرستی شهروندان مناسب‌اند.»

کیخانی با اشاره به این که در این روزها مراجعه به مراکز اورژانس به دلیل ناراحتی‌های قلبی و ریوی افزایش قابل‌توجهی یافته است، افزود: «شماری از واحدها در ساعت‌های پرتردد در میدان‌های اصلی شهر، مانند میدان‌های قدس، احمدآباد، بزرگمهر، انقلاب، دروازه‌دولت، شهدا، دروازه‌شیراز و دروازه‌تهران مستقر می‌شوند.»

مسئول حوادث و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: «با توجه به افزایش آلاینده‌های هوا در نزدیکی سطح زمین، توصیه می‌شود بیماران قلبی و ریوی، زنان dir=ltr lang=FA> باردار، سالمندان و کودکان تا جای ممکن از بیرون آمدن از خانه پرهیز کنند. همچنین، پرهیز از فعالیت‌های ورزشی در پارک‌ها و مکان‌های همگانیِ روباز و مراکزی که در معرض آلاینده‌ها هستند،
اجتناب از سفرهای غیرضروری، و پرهیز از حضور در اماکن پررفت‌وآمد، از توصیه‌های اکید مرکز فوریت‌های پزشکی به شهروندان است.»

کیخانی ادامه داد: «در روزهایی که هوا آلوده است، بهتر است شهروندان در خانه با مصرف فراوانِ میوه، سبزی و مایعات، رطوبت مجاری تنفسی خود را افزایش دهند تا میزان نفوذپذیری آلاینده‌ها به ‌شش‌ها کاهش یابد. همچنین، بهتر است رطوبت هوای اتاق‌ها بالا برده شود، تا از میزان آسیبی که مواد آلاینده می‌توانند به دستگاه تنفسی وارد کنند، کاسته شود.»

 


 


 


 

 

برگرفته از :



یکپارچه‌سازی و تنظیم : امیریاشار فیلا

 

 

 

 

 

 
  منبع : ارسال شده توسط مهندس امیریاشار فیلا
  08:06   سه شنبه 29 آذر 1390  
 نظرات    
 
سایه ذاکری 20:56 سه شنبه 29 آذر 1390
0
 سایه ذاکری
اینجا که بدتر از تهران شده
جالبه که آلودگی هوا اینقدر اونجا جدی گرفته شده که کانکس های توزیع ماسک پارچه ای توی شهر مسقر شده اند
اینجا که آلودگی جز جدایی ناپذیر زندگیمون شده.همش باید منتظر یه بادی بارونی باشیم تا بشه با خیال راحت نفس عمیق کشید
امیر یاشار فیلا 15:53 پنجشنبه 1 دی 1390
2
 امیر یاشار فیلا


یکی از اعضای باذوق و فرهیخته‌ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، آقای امیرحسین وحید دستجردی، به رویداد تشدید آلودگی هوا و تعطیلی‌های متعاقبش، این‌گونه واکنش نشان داده است:



آلودگی تعطیل‌کننده


این جهنم‌دره‌ای که اسمش را گذاشته‌اند «کلان‌شهر»، فقط آلودگی و دود و دم و ترافیکش کلان است، وگرنه از هر لحاظ دیگر، خرد و کوچک و پست و حقیر است. باری، این دو روزه را به خاطر آلودگی بیش از اندازه‌ی هوا تعطیل کرده‌اند. چه می‌شود کرد!؟ این هم یک نوع اداره‌ی امور شهر است! و نتیجه‌اش سردرد و سوزش گلو :
آب حیوان تیره‌گون شد، خضر فرخ‌پی کجاست؟
و ما که همچنان این هوای عفن و آلوده را به اعماق سلول‌های خود می‌فرستیم و دم برنمی‌آوریم :
ای عجب دلتان بنگرفت و نشد جان‌تان ملول
زین هواهای عفن، زین آب‌های ناگوار!
و در همین هواست که شیخ می‌فرماید :
هر نفسی که فرو می‌رود، مخل حیات است و چون برمی‌آید، مخرب ذات؛ پس در هر نفسی دو نکبت موجود است و بر هر نکبت فحشی واجب ...

ادامه‌ی این دل‌نوشته و مطالب جذاب دیگر به قلم آقای مهندس امیرحسین وحید را در این نشانی می‌توانید بخوانید:

http://haftpeykar.blogfa.com