اخبار   
 

 در صدور پروانه مهندسان ناظر دقت کنید

دادستان تهران گفت: شهرداری ها بر صدور مجوز برای ناظران ساختمان ها و بازدیدهای فنی از ساختمان های در حال ساخت، نظارت بیشتری کنند...

جعفری دولت آبادی افزود: چند ماه قبل که دو سه مورد مشابه ریزش ساختمان داشتیم ، به همه دادسراهای نواحی بخشنامه کردیم که این نوع پرونده ها را بلافاصله به دادسرای جنایی ارسال کنند. وی گفت: اگر چه قتل ها غیرعمد است، اما به لحاظ آثار، ‌این نوع پرونده ها در دادسرای جنایی رسیدگی می شود.

جعفری دولت آبادی به پرونده ریزش ساختمان در تهران نو اشاره کرد و افزود: بلافاصله پس از حادثه و حضور رئیس دادسرای منطقه در محل و تشکیل پرونده، فردای آن روز، پرونده به دادسرای جنایی ارسال شد. دادستان تهران از دستگیری و بازداشت پیمانکار و ناظر این طرح ساختمانی خبر داد و گفت: این دو نفر اکنون در بازداشت هستند و متاسفانه در این حادثه سه نفر فوت کردند.

وی از کسانی که نظارت بر ساختمان ها را می پذیرند، خواست که در تخریب ساختمان، اقدامات لازم را برای ایمنی ساختمان مجاور انجام دهند و مهندس ناظر حتما باید دقت های بیشتری را در نوع تخریب ساختمان داشته باشد. جعفری دولت آبادی افزود: در ریزش ساختمان تهران نو ، متاسفانه آن طور که باید و شاید و بر اساس گزارش بازپرس پرونده، نکات فنی رعایت نشده بود.

وی با بیان اینکه پرونده های مشابهی از قبل در دادسرای جنایی است که بیشتر آنها رسیدگی شده است، گفت: شهرداری ها باید در صدور مجوز که به این نوع ساختمان ها می دهند، هم روی ناظر سخت گیری کنند و هم بازدیدهای نوبه ای داشته باشند تا جان شهروندان به سادگی به خطر نیفتد
  منبع : ارسال شده توسط علیرضااحمدی
  10:39   شنبه 2 دی 1391  
 نظرات    
 
مهدی ناظمی 23:30 شنبه 2 دی 1391
1
 مهدی ناظمی
دیواری کوتاه تر از ناظر نیست متاسفانه
غلامرضا رزمگیر 12:47 یکشنبه 3 دی 1391
1
 غلامرضا  رزمگیر
گویا جناب دادستان به عنوان یک مقام حقوقی زحمت نگاهی سطحی به قانونی نظام مهندسی ساختمان را به خود نداده اند.صدور مجوز نظارت وظیفه شهرداری نیست صلاحیت نظارت بر ساخت ساز بخش خصوصی (پروژه های عمرانی بر اساس قانونی برنامه وبودجه ونظام فنی واجرائی طرح های عمرانی طراحی ،نظارت واجرا می شوند)در قالب پروانه اشتغال که توسط وزارت راه وشهر سازی لاحق ومسکن وشهرسازی سابق صادر شده ومی شود تعریف شده ونظارت عالیه هم مطابق همان قانون به عهده راه وشهر سازی است. شهرداری وطیفه نطارت بر مجوز های صادره ندارد اما رسیدگی به تخلف وکنترل مضاعف در قالب قانون شهرداری می تواند کمک موثری در بهبود کیفیت وجلوگیری از حادثه را به دنبال داشته باشد وقطعاً در راستای دفاع از متقابل مهندسان ومالکان(کارفرمایان ) می باشد.
امید است در نظارت عالیه به جای مچگیری به کیفیت ساخت وساز توجه سود.
م افتخاری 13:24 دوشنبه 4 دی 1391
0
 م افتخاری
از کرامات و شیخ و اینا ...