اخبار   
 

 انتقاد وزیر نیرو از کشت برنج در بالادست زاینده‌رود

وزیر نیرو با انتقاد از کشت برنج در بالادست زاینده رود و وجود بحران آب در این منطقه از کشور، گفت: قطعا با خشکسالی نمی‌توان مقابله کرد، اما باید با آن زندگی کنیم...

انتقاد وزیر نیرو از کشت برنج در بالادست زاینده‌رود/ برخی به بحران آب توجهی ندارند

وزیر نیرو با انتقاد از کشت برنج در بالادست زاینده رود و وجود بحران آب در این منطقه از کشور، گفت: قطعا با خشکسالی نمی‌توان مقابله کرد، اما باید با آن زندگی کنیم.

به گزارش ایمنا حمید چیت چیان اظهار داشت: اگر هنر مدیریت مصرف آب و رفتار با طبیعت را بدانیم بدون شک طبیعت بر ما سخت نخواهد گرفت، حتی در دورانی که با خشکسالی مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح منابع آب تنها راه عبور از بحران کنونی است، افزود: با توجه به خشکسالی کشور و کمبود آب بدون شک مدیریت صحیح منابع آبی تنها راه عبور از بحران آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران کشوری است که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، تصریح کرد: با خشکسالی نمی‌توان مقابله کرد، اما باید با آن زندگی کنیم و اگر امروز دچار مشکل شده‌ایم به دلیل نوع رفتار انسان با منابع آبی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تاکید مستمر بر مشکل کم آبی، متاسفانه برخی از هموطنان آنطور که باید به این مسئله توجه نمی‌کنند.

چیت چیان به وضعیت زاینده رود اشاره کرد و گفت: زاینده رود با کم آبی مواجه است، اما عده زیادی در بالادست این حوضه آبی برنج کشت می‌کنند، در حالی که این محصول مختص اقلیم مرطوب مانند شمال کشور است.

وی تاکید کرد: باید در هر اقلیم و طبیعت مطابق شرایط آن عمل کنیم و به این توصیه در صنعت، کشاورزی و نوع مصرف خود توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر نیرو بیان داشت: اگر مدیریت صحیح در منابع آبی داشته باشیم، قطعا می‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تمام انسان‌ها به وی‍ژه مردم ایران به مسئولیت خطیری که در قبال طبیعت، محیط زیست و توجه به آب دارند به درستی عمل کنند تا بر این بحران بزرگ غلبه کنیم.

چیت چیان به حفاظت از منابع آبی تاکید کرد و افزود: وقتی صحبت از طبیعت می‌شود نخستین مساله‌ای که به ذهن انسان می‌رسد عنصر آب است، حتی در قرآن نیز به حفاظت از این مایه حیات تاکید شده؛ بنابراین باید با برنامه‌ریزی و علم بر شرایط کنونی منابع آبی نسبت به مصرف این عنصر حیات اقدام کنیم.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  14:17   سه شنبه 8 مهر 1393  
 نظرات