اخبار   
 

 پروژه های ساختمانی در ایران فاقد نوآوری است

همین عامل باعث شده است که شکافی عمیق بین بازار و عرضه به وجود بیاید و سرمایه‌گذاران خارجی نیز رغبتی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان کشور انجام ندهند...

ایلنا: مدیرعامل شرکت توسعه عمران و مسکن آوان پویا با بیان اینکه امروزه صنعت ساختمان نیاز به نوع‌آوری و خلاقیت دارد گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در ایران فاقد هرگونه جذابیت و نو‌آوری است و همین عامل باعث عدم بازاریابی مناسب در این حوزه شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رفیعی در هشتمین همایش بین‌المللی حرفه‌ای مسکن و ساختمان که به همت دانشگاه صنعتی شریف در هتل المپیک درحال برگزاری است اظهار داشت: امروزه در کشورهای پیشرفته و مترقی جهان، صنعت ساختمان تنها به عنوان یک سکونت‌گاه تعریف نمی‌شود بلکه از آن به عنوان یک صنعت که در تمامی اقتصاد دخالت دارد یاد می‌شود باعث شده است تا صنعت‌ ساختمان در این کشورها به عنوان یک اقتصاد فعال در حوزه نوع آوری و خلاقیت معرفی شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در این کشورها تمامی جذابیت‌های لازم را به لحاظ کیفیت، زیبایی و کارآیی در خود جا داده‌اند و با استفاده از همین عوامل ضمن تامین نیاز بازار در حوزه‌های دیگر گردشگری و تجاری نیز بازارهای جدید را به وجود می‌آورند.
به گفته رفیعی در ایران متاسفانه به دلایل گوناگون از این موضوع استفاده نشده است و همین عامل باعث شده تا تنها در ایران تامین مسکن به عنوان سکونت‌گاه معرفی و تعریف شود.
وی اظهار داشت: همین عامل باعث شده است که شکافی عمیق بین بازار و عرضه به وجود بیاید و سرمایه‌گذاران خارجی نیز رغبتی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان کشور انجام ندهند.
وی بیان داشت: متاسفانه به دلیل تقاضای بسیار زیاد در کشور این نو‌آوری و خلاقیت نیز گم شده است.
وی اظهار داشت: اگر ما نوآوری و خلاقیت را در صنعت ساختمان کشور به کار گیریم ضمن ایجاد جذابیت لازم، بهره‌وری، ماندگاری، زیبایی و کارآیی در این حوزه به خوبی نمایان می‌شود و ما شاهد خواهیم بود که ساختمان‌های بسیار زیبا و مستحکم و پایدار داشته باشیم. وی نوآوری در کاربری‌های ساختمانی در رنگ و نور و نمای ساختمان و در سازه ساختمان را بسیار با اهمیت خواند.
  منبع : ایلنا
  16:37   دوشنبه 27 دی 1389  
 نظرات