اخبار   
 

 میلیاردها تومان انرژی در صنعت ساختمان از بین می‌رود

متاسفانه ما شاهد هستیم که میلیاردها تومان انرژی در ساختمان از بین می‌رود و این نشانگر آن است که ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید قدم‌های جدی برای خروج از این وضعیت برداریم...

ایلنا: معاون وزیر مسکن گفت: سالانه 2.5 میلیارد تومان انرژی در ساختمان از بین می‌رود و این نشان می‌دهد که در بخش صنعت ساختمان کشورمان به شدت آسیب‌پذیر هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود فاطمی عقدا در همایش برترین‌های صنعت ساختمان اظهار داشت: برای برون رفت از وضعیت فعلی نیازمند تحول جدی همراه با نوآوری در بخش صنعت ساختمان هستیم.
وی ادامه داد: نیاز کشور به حجم زیاد مسکن بر طرح‌های توسعه‌ای ما را ملزم می‌کند که صنعت ساختمان کشور از وضعیت فعلی که همانا سنتی‌سازی است عبور بدهیم تا به مرحله صنعتی‌سازی گام بگذارد و در این راه نوآوری نقش جدی ایفا خواهد کرد.
فاطمی عقدا با بیان اینکه امروزه کشور به لحاظ صنعت ساختمان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اظهار داشت: دیگر کشور ما از مرحله‌‌ای گذشته است که بگوید محیط‌زیست و حفظ محیط و همچنین بهینه‌سازی انرژی و یا مقاوم بودن و یا نبودن ساختمان‌ها مهم نیست بلکه ما به مرحله‌ای رسیدیم که باید شیوه‌های اجرا ساختمان‌سازی و عرصه‌های صنعتی‌سازی را در حوزه صنعت و مسکن الزامی کنیم و این را باید بدانیم که دیگر فرصتی باقی نمانده است.
وی بیان داشت: متاسفانه ما شاهد هستیم که میلیاردها تومان انرژی در ساختمان از بین می‌رود و این نشانگر آن است که ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید قدم‌های جدی برای خروج از این وضعیت برداریم.
وی به وضعیت تولید سیمان اشاره کرد وگفت: در زمینه تولید سیمان و مصالح دیگر ساختمانی نیز وضعیت مشابه احداث ساختمان داریم که باید هر چه زودتر تحولی در این صنعت به عمل آوریم.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان توجه جدی به مقررات ملی ساختمان و ارائه راهکارهائی برآمده از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در صنعت ساختمان را یکی از اصلی‌ترین عوامل ساختمان‌سازی با معماری ایرانی و اسلامی ذکر کرد و گفت: متاسفانه توجه جدی به مقررات ملی ساختمان نمی‌شود در حالی که مقررات ملی ساختمان ما بی‌نقص و کامل است. به گفته فاطمی عقدا چرا باید به مقررات ملی ساختمان توجه نشود و این معضلی است که باید هر چه سریع‌تر مسئولین ذی‌ربط برای آن چاره‌جویی کنند.
وی با انتقاد از عملکرد بیمه در صنعت ساختمان گفت: چرا باید بیمه به صورت تشویقی ارائه شود در حالی که بیمه ساختمان یکی از مهم‌ترین ابزارهای صنعت ساختمان‌سازی است. وی تاکید کرد: باید بیمه ساختمان از حالت تشویقی خارج و الزامی شود.
  منبع : ایلنا
  16:51   دوشنبه 27 دی 1389  
 نظرات