اخبار   
 

 می‎توانیم تمام مردم را صاحب خانه کنیم

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در کشور از نظر نیروی انسانی و مصالح، همچنین تاسیسات و امکانات مشکلی نداریم و می‎توانیم تمام مردم را صاحب خانه کنیم، در این راه...

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در کشور از نظر نیروی انسانی و مصالح، همچنین تاسیسات و امکانات مشکلی نداریم و می‎توانیم تمام مردم را صاحب خانه کنیم، در این راه تمام موانع را برداشته‎ایم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خراسان، علی نیکزاد روز گذشته در مراسم کلنگ زنی مجتمع مسکونی 1500 واحدی مسکن مهر نیشابور، افزود: به واسطه برنامه‎های دولت در جهت کنترل و کاهش قیمت مسکن اخیرا توسط بانک مرکزی اعلام شده که بخش مسکن 28.5 تا 30 درصد در کاهش نرخ تورم تاثیر داشته است.
وی با بیان اینکه سالانه در ایران به 1.5 میلیون واحد مسکونی نیازمندیم، تصریح کرد: در شهرها یک میلیون واحد مسکونی کسر داریم و در روستاها به حدود 500 هزار واحد نیازمندیم که دولت با توجه به این نیاز با قرار دادن قرض‎الحسنه و همچنین زمین رایگان در روستاها و شهرها، محدودیت‎ها را در برابر کار ساخت و ساز برداشته است و همچنان تلاش می‎کنیم به رونق این بخش کمک شود.
وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه نگاه دولت به مسکن مهر فراتر از یک نگاه اقتصادی است، گفت: ما به این پروژه یک نگاه امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داریم و در جهت گفتمان رییس جمهور و به واسطه‎ برنامه‎های دولت، قیمت مسکن نه تنها ثابت مانده بلکه کاهش نیز پیدا کرده است.
او یادآور شد: دیدگاه ما در دولت تنها اقتصادی نیست بلکه می‎خواهیم با تولید انبوه مسکن و خانه‎دار کردن مردم نیاز خانواده را تحکیم ببخشیم و افرادی تربیت کنیم که در آینده سربازان امام زمان(عج) باشند؛ ضمن اینکه به بحث اشتغال و اقتصادی نیز توجه داریم.
وی ادامه داد: اگر مشکلات اشتغال و مسکن را حل کنیم، دیگر نگرانی از بابت آمار بزهکاری و طلاق وجود نخواهد داشت؛ ما با دید کمک به شکل‎گیری خانواده‌‎های متدین به موضوع تولید مسکن نگاه می‎کنیم.
وزیر مسکن و شهرسازی خطاب به انبوه‎سازان گفت: اگر در بخش صنعتی تولید ساختمان سرمایه گذاری شود، محصولات را به صورت تضمنی خرید می‎کنیم.
  منبع : ایسنا
  10:02   چهارشنبه 26 خرداد 1389  
 نظرات