اخبار   
 

 روایتی دیگر از رکود ساختمانی 88

گروه مسکن- مرکز آمار ایران گزارشی از اوضاع ساخت‌وساز در سال 88 منتشر کرده که ارقام موجود در آن با گزارش مقدماتی بانک مرکزی متفاوت است...

گروه مسکن- مرکز آمار ایران گزارشی از اوضاع ساخت‌وساز در سال 88 منتشر کرده که ارقام موجود در آن با گزارش مقدماتی بانک مرکزی متفاوت است.
هرچند در این دو گزارش، نرخ رشد احداث واحد مسکونی در سال گذشته منفی اعلام شده است، اما مرکز آمار این عدد را 1/6- درصد و بانک مرکزی 16- درصد عنوان کرده است.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، مرکز آمار ایران اعلام کرده است در سال گذشته 621 هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور احداث شده که نسبت به سال قبل از آن، 1/6 درصد کاهش پیدا کرده است. در گزارش مقدماتی بانک مرکزی که در تاریخ 24/3/89 در این صفحه به چاپ رسید تعداد واحدهای مسکونی احداث شده در سال 88 معادل 547 هزار واحد اعلام شده که نسبت به سال 87 حدود 16 درصد افت را نشان می‌دهد.
براساس گزارش دنیای‌اقتصاد، آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار اگرچه درباره ساخت‌وساز در کشور تفاوت دارد، اما درباره تعداد واحدهایی که در تهران ساخته شده این آمار به هم نزدیک است. مرکز آمار ایران اعلام کرده است که در شهر تهران طی سال 88، 74 هزار واحد مسکونی ساخته شده که نسبت به سال قبل از آن 45 درصد افت را نشان می‌دهد. در گزارش مقدماتی بانک مرکزی نیز این رقم 73 هزار و 700 واحد اعلام شده و نرخ رشد آن نیز 45- درصد قید شده بود.
  منبع : دنیای اقتصاد
  11:54   سه شنبه 12 مرداد 1389  
 نظرات