اخبار   
 

 اختصاص 6500 میلیارد تومان اعتبار به احیای بافت‌های فرسوده کشور

معاون وزیرمسکن و شهرسازی گفت: امسال با مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته 6 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت‌ فرسوده کشور اختصاص یافته است...

معاون وزیرمسکن و شهرسازی گفت: امسال با مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته 6 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت‌ فرسوده کشور اختصاص یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد صادقی دوشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم سازمان مسکن و شهرسازی استان زنجان، اظهار داشت: در این زمینه 34 درصد منابع اختصاص یافته از طریق مردم تامین می‌شود. وی با اشاره به اینکه مابقی اعتبارات احیای بافت فرسوده از طریق بخش خصوصی، دولت، منابع داخلی شرکت مادر تخصصی و عمران و بهسازی مسکن و بخش عمومی تامین می‌شود، افزود: طی تفاهمنامه سه جانبه منعقد شده با استانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استانی منابع مورد نیاز در این بخش تامین می‌شود.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه وزارت مسکن و شهرسازی با جدیت بیشتری بحث احیای بافت‌های فرسوده را پیگیری می‌کند، اذعان داشت: بحث احیای بافت‌های فرسوده اهمیت بسزایی دارد که مشارکت همه جانبه‌ای برای احیای و احداث بافت فرسوده در سراسر کشور آغاز شده است.
صادقی با اشاره به اینکه در سال گذشته با حمایت‌های تشویقی انجام گرفته در کشور 30 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده با تسهیلات اعطایی 20 میلیون تومانی در کشور نوسازی شده است، ابراز داشت: در ادامه روند حمایت‌های تشویقی امسال 58 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور با تسهیلاتی به مبلغ 25 میلیون تومان نوسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه حمایت‌های دولت نهم و دهم موجب شده احیای بافت فرسوده و احداث واحدهای مسکونی در کشور روند روبه رشدی داشته باشد، ادامه داد: در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی در امر احیا و احداث واحدهای مسکونی صورت گرفته است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود، خاطرنشان کرد: در این ارتباط استفاده از اراضی داخلی شهری برای احداث مسکن به اتمام رسیده است.
صادقی با اشاره به اینکه برای رفع این موضوع باید از سال آینده برای احداث مسکن بر بافت فرسوده تمرکز بیشتری داشته باشیم، افزود: در حال حاضر 65 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب به اهداف مورد نظر دست یافت.
معاون پارلمانی وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه این جلسه با بیان اینکه دولت نهم و به ویژه دولت دهم توجه ویژه‌ای به امر ساخت و ساز مسکن در کشور دارد، گفت: در این ارتباط دولت بودجه جداگانه‌ای برای احداث مسکن مهر در کشور پیش‌بینی کرده است.
محفوظی با بیان اینکه اعتبارات ساخت و ساز مسکن در کشور رشد هفت برابری داشته است، ادامه داد: در این ارتباط ساخت و ساز مسکن در کشور پیشرفت مناسبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در ساخت مسکن مهر وضعیت روبه رشدی در کشور دارد، افزود: در ساخت مسکن روستایی نیز استان زنجان وضعیت مناسبی دارد. در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های تقی رضایی، حافظ باباپور به عنوان رئیس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان معرفی شد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  12:06   سه شنبه 12 مرداد 1389  
 نظرات