اخبار   
 

 ساخت هتل 30 طبقه در 15 روز با مقاومت در برابر زلزله ۹ ریشتری

هتلی 30 طبقه در استان «هونان» چین در مدت 360 ساعت کاری یا 15 روز ساخته شد و به بهره‌برداری رسید...

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ این هتل در که فضایی به مساحت 6 هزار و 100 متر مربع و در کنار دریاچه «دانگتینگ» استان هونان با سازه‌ای کاملا فولادی و با تجهیزات مدرن ساخته شده است.
به گفته کارشناسان شرکت ساختمانی «برود گروپ»‌ مدیر پروژه ساخت هتل تمام جزییات این برج مدل‌های پیش ‌ساخته شده است و توانایی مقاومت در برابر زلزله 9 ریشتری را نیز دارا است.
قبلا نیز هتلی 15 طبقه‌ای در مدت 6 روز در شهر «چانگشا» چین ساخته شده بود که از ویژگی‌های آن مقاومت در برابر زلزله 9 ریشتری، آکوستیک بودن، برخورداری از تجهیزات تنظیم دمای اتوماتیک و پنجره‌های سه تکه‌ای بوده است.
ضایعات ساختمانی در هنگام بنای این هتل 15 طبقه تنها یک درصد اعلام شد که رکوردی جدید در پروژه‌های برج‌سازی جهان به شمار می‌رود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:42   چهارشنبه 21 دی 1390  
 نظرات    
 
مهدی رجالی 22:09 چهارشنبه 21 دی 1390
0
 مهدی رجالی
یعنی واقعا ممکنه؟؟!!!

یعنی هرروز 2طبقه را کامل تحویل میدادن!!!

آخه اگه همشم پیش ساخنه باشه بازم زمان برای نصبش بیش از نصف روز واسه هر طبقه طول میکشه...

شامل اسکلت و تجهیزات و غیره
فرشید صفایی 05:35 پنجشنبه 22 دی 1390
0
 فرشید صفایی
متاسفانه در کشور ما این زمان یا شاید هم زمانی بیشتر صرف گرفتن دستور تهیه نقشه میشود!!!
محمد بلوچی 09:24 پنجشنبه 22 دی 1390
0
 محمد بلوچی
نمیدونم این حرفارو از کجا میارن!!!!
مقامت در برابر 9 ریشتر زلزله اصلا مهندسی نیست.
آقایون عزیز مهندس جواب بدین. اونچه در طراحی در برابر زلزله مهمه شتابشه نه بزرگیش!!!
مسلما اگه زلزله 6 ریشتری نیرفیلد باشه شتابی به مراتب بالاتر از یک زلزله 8 ریشتری با کانون دور به سازه میده (همون اتفاقی که توی بم افتاد و بعضی جاها با شتاب قائمی نزدیک g بود یعنی کل سازه را از جا کنده و با دوبرابر وزنش به زمین کوبیده!!!)
علاوه بر این اصلا احتمال اتفاق افتادن زلزله بالای 9 ریشتری وجود نداره چون خود لایه های زمین در این انرژی تحمل نمی کنند و جاری میشن برای اطلاع عزیزان انرژی یک زلزله 9 ریشتری 32 برابر یک زلزله 8 ریشتریه.
اینکه همه خسارات زلزله را با ریشتر درک میکنن بیشتر دیدگاه عوامه نه مهندسان.
مهدی رجالی 23:03 پنجشنبه 22 دی 1390
0
 مهدی رجالی
ممنون آقای مهندس بلوچی

تحلیل قشنگی داشتین

توی کلیپی که بنظر میاد توسط پیمانکار پروژه ازین برج پخش شده که مراحل ساخت را بصورت سزیع نشون میده دیدم که مسئله تحمل زلزله 9ریشتری را مطرح کرده
علی سعدائی جهرمی 18:33 شنبه 24 دی 1390
1
 علی سعدائی جهرمی
درود مهندس بلوچی
همانطور که میدانید، با توجه به روابط کاهندگی میتوان از روی بزرگای زلزله احتمال رویداد یک زلزله بزرگتر برای سایت مورد نظر را تخمین زد. با تخمین این احتمال می توان بر انتخاب و مقیاس رکوردهای زلزله با بزرگا و شتابهای مختلف پرداخت. که این اصلاح به تغییر میزان شتاب واقعی زلزله ( مثلاً به میزان شتاب مبنای طرح) می پردازد. پس صرف گفتن شتاب زلزله نمی تواند بیان کننده میزان بزرگا(یا شدت) باشد!