اخبار   
 

 ساختمان‌های ناایمنی که به جان هوا می‌افتند

حتماً تا کنون خبر آتش‌سوزی نمایشگاه بین‌المللی تهران را در رسانه‌ها خوانده یا شنیده‌اید؛ انباری که به دلیل نبود ایمنی‌های آتش‌نشانی برای تهرانیان دردسر آفرید ...

ساختمان‌های ناایمنی که به جان هوا می‌افتند

حتماً تا کنون خبر آتش‌سوزی نمایشگاه بین‌المللی تهران را در رسانه‌ها خوانده یا شنیده‌اید؛ انباری که به دلیل نبود ایمنی‌های آتش‌نشانی برای تهرانیان دردسر آفرید.

به گزارش تیتر شهر، پلاسکو در آتش سوخت، انفجار خانه ای در استاد معین، حریق در انباری در نمایشگاه بین المللی، آتش زدن زباله ها در جنوب تهران، آتش زدن مزارع کشاورزی و...
به راستی تبعات این آتش سوزی های عامدانه و غیر عامدانه نصیب چه کسانی می شود؟

هوای تهران از شهریور تا روزهای آخر زمستان دستخوش آلودگی خواهد بود و بحران هایی را ایجاد می کند که از آن جمله به آسم و حملات قلبی می توان اشاره کرد اما برخی از این آلودگی ها می تواند کاهش پیدا کند و به نظارت دقیق و ظریفی نیاز دارد.

از این رو می توان برای کاهش میزان آلودگی در پایتخت که با بحران هوای آلوده همراه است به دود ناشی از آتش سوزی اشاره کرد. دود ناشی از آتش سوزی یکی از مهم ترین منابع آلودگی هوا محسوب می شود و باعث بروز مشکلات تنفسی مانند حملات آسم، برونشیت و مشکلات حاد قلبی مانند ایست قلبی می شود.

این در حالی است که در تهران روزانه ۶۰ تا ۷۰ فقره آتش سوزی رخ می دهد که به بار آلودگی هوا می افزاید؛ از طرفی علمک های نصب شده در درب منازل نشتی دارد و بالغ بر ۲۰ هزار لاستیک دور ریخته شده که در خارج شهر بصورت غیر مجاز سوزانده و بازیافتِ غیر اصولی می شود، بر بار آلودگی می افزاید

حال آتش سوزی های ناخواسته مانند حوادثی چون پلاسکو یا آتش سوزی انباری در نمایشگاه تهران واقع در چمران که امروز رخ داد را بدان بیفزائید چه اتفاقی خواهد افتاد؟


هر ماه شاید خبر ناشی از آتش سوزی چه درسطح بزرگ و چه کوچک در رسانه ها منتشر می شود که در ظاهر این آتش سوزی ها ناخواسته است. اما به نظر بسیاری از کارشناسان نبود ایمنی در ساختمان ها که به تبع سبب بروز آتش سوزی می شود آنچنان هم ناخواسته نیست. عدم ایمنی انبارها و ساختمان هایی که با بروز یک جرقه فاجعه می آفریند شاید در مرحله اول ارتباط عدم ایمنی و آلودگی هوا خنده دار به نظر برسد اما دقت کنیم متوجه می شویم آلودگی ها آنچنان هم ناخواسته نیست. اگر هر یک از ارگان ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند این کلاف سردرگم راهی به بهبود می یابد.

  منبع : وبگاه تیتر شهر
  18:49   یکشنبه 8 مرداد 1396  
 نظرات