اخبار   
 

 «شهرداری پذیرفته است که درختان مؤسسه‌ی ژئوفیزیک را قطع نکند»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی دانشگاه تهران با تأکید بر این که شهرداری پذیرفته است درختی در مؤسسه‌ی ژئوفیزیک قطع نشود، گفت: در حال رایزنی با شهرداری درباره‌ی زمین‌های مورد مناقشه هستیم، تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای حصارکشی زمین‌های منطقه‌ی سه به دست آوریم ...

«شهرداری پذیرفته است که درختان مؤسسه‌ی ژئوفیزیک را قطع نکند»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی دانشگاه تهران با تأکید بر این که شهرداری پذیرفته است درختی در مؤسسه‌ی ژئوفیزیک قطع نشود، گفت: در حال رایزنی با شهرداری درباره‌ی زمین‌های مورد مناقشه هستیم، تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای حصارکشی زمین‌های منطقه‌ی سه به دست آوریم. دکتر احمد نوحه گر در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال رایزنی با شهرداری در خصوص زمین های مورد مناقشه هستیم تا بتوانیم مجوزهای لازم را برای حصار کشی زمین های منطقه سه را کسب کنیم و این وظیفه دانشگاه است از املاک خود در هر نقطه از داخل یا خارج از کشور حراست کند چرا که دانشگاه نیاز داردبرنامه های توسعه ای را در زمین های خود انجام بدهد. وی تاکید کرد: دانشگاه تهران خود را موظف و پیشرو در رعایت قوانین و مقررات می داند. در مورد اختلاف اخیر با شهرداری نیز باید تاکید کرد هیچ موضوعی با دعوا به نتیجه نمی رسد بنابراین ما با هیچ دستگاهی دعوا نداریم ولی اگرقرار باشد در جهت حفاظت و حراست از اموال وارد مناقشه هم شویم وظیفه ما است که دفاع کنیم و اگر دستگاهی هر برخوردی داشته باشد ما این موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه تهران اظهار کرد: اختلاف اخیر با شهرداری که بر سر جابجایی درختان موسسه ژئوفیزیک افتاد از طریق مجاری قانونی پیگیری می شود ضمن اینکه همه نشست های ما نیز قانونی بوده است و شهرداری هم پذیرفته با ما در این زمینه مذاکره کند و این بیانگر قانونی بودن حق دانشگاه بر اموالش می باشد.

نوحه‌گر یادآور شد: متاسفانه در مدیریت های گذشته اموال دانشگاه رها بوده است اما در مدیریت جدید برنامه ما این است از تمامی اموال خود تحت هر شرایطی حراست کنیم. در موضوع اخیر با شهرداری نیز درختی قطع نشده بلکه در فصل مناسب جابجایی صورت گرفته بود که این موضوع مورد پذیرش شهرداری قرار گرفت. به گزارش ایسنا، طرح ادعای جابجایی ۲۰۰ نهال و قطع ۵۰ درخت در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از سوی شهرداری تهران و متهم کردن دو طرف به ضرب و شتم نیروها در هفته اول پس از تعطیلات نوروزی رسانه‌ای شد.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:09   آدینه 23 اردیبهشت 1401  
 نظرات