اخبار   
 

 ۳ اثر طبیعی به میراث ملی پیوستند؛ ۳ چنار درخطر هستند

(۲۱ خردادماه) با اتمام نخستین جلسه کمتیه ثبت ملی حرایم میراث طبیعی، ۳ اثر طبیعی به فهرست میراث ملی پیوستند و ۳ چنار کهنسال در فهرست میراث در خطر قرار گرفتند...

۳ اثر طبیعی به میراث ملی پیوستند؛ ۳ چنار درخطر هستند



(۲۱ خردادماه) با اتمام نخستین جلسه کمتیه ثبت ملی حرایم میراث طبیعی، ۳ اثر طبیعی به فهرست میراث ملی پیوستند و ۳ چنار کهنسال در فهرست میراث در خطر قرار گرفتند.







خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ (21 خردادماه) با اتمام نخستین جلسه کمتیه ثبت ملی حرایم میراث طبیعی، 3 اثر طبیعی به فهرست میراث ملی پیوستند و 3 چنار کهنسال در فهرست میراث در خطر قرار گرفتند.



به گزارش CHN میراث طبیعی از جمله، موضوعاتی است که طی یک دهه گذشته بارها درباره آن بحث شده‌ و تعدادی اثر نیز در این فهرستی با همین عنوان (میراث طبیعی) به ثبت رسیده‌اند. نخستین جلسه کمیته ثبت ملی حرایم میراث طبیعی به ریاست محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی و فرهاد نظری، مدیر دفتر ثبت آثار ملی برگزار شد.



در این جلسه 3 اثر طبیعی شامل درخت کهنسال ارس در روستای توم خراسان، گردوی کهنسال روستای کپانلو و چشمه قطه یعقوب استان فارس در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیدند.



همچنین کارشناسان حاضر در این جلسه پرونده 3 چنار کهنسال که در دش قارداچ خراسان شمالی هستند را در فهرست میراث طبیعی در خطر ثبت کردند. به اعتقاد کارشناسان، وضعیت این چنارها مساعد نیست و گردآوردندگان پرونده 3 ماه فرصت یافتند تا برای ثبت ملی این 3 چنار، تلاش کنند.



از جمله آثار ثبت شده طبیعی می‌توان به چشمه قطره یعقوب اشاره کرد که قداست خاصی در باورهای مردم استان فارس دارد و در منابع متون معروفی چون فارس نامه قرن پنجم و حدود العالم قرن چهارم، از این چشمه یاد شده‌است.



منبع: www.chn.ir


  منبع : ارسال شده توسط احسان درفشی
  08:33   شنبه 24 خرداد 1393  
 نظرات