اخبار   
 

 بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات آغاز به کار کرد

گرچه مهم‌ترین منبع درآمد امارات متحده عربی از نفت است، این کشور به‌تازگی رکوردی نو در کاهش وابستگی خود به نفت ثبت کرده است. به گزارش «انگجت»، بزرگ‌ترین پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی جهان به نام "Noor Abu Dhabi" از سوی اداره‌ی آب و برق دبی (DEWA) به بهره‌برداری رسید. راه‌اندازیِ این نیروگاه با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی انجام گرفته است ...

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات آغاز به کار کرد

گرچه مهم‌ترین منبع درآمد امارات متحده عربی از نفت است، این کشور به‌تازگی رکوردی نو در کاهش وابستگی خود به نفت ثبت کرده است. به گزارش «انگجت»، بزرگ‌ترین پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی جهان به نام "Noor Abu Dhabi" از سوی اداره‌ی آب و برق دبی (DEWA) به بهره‌برداری رسید. راه‌اندازیِ این نیروگاه با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی انجام گرفته است.

برآورد شده که ۳.۲ میلیون سلول خورشیدی مستقر در نیروگاه "Noor Abu Dhabi" برای ۹۰ هزار نفر برق تولید کند و انتشار کربن‌دی اکسید را ۹۸۴ هزار و ۲۰۶ تن (واحد بریتانیایی) کاهش دهد. این نیروگاه ظرفیت تولید ۱.۲ گیگاوات برق را دارد. این میزان کاهش آلودگی معادل حذف ۲۰۰ هزار ماشین از جاده‌هاست. واقعیت امر این است که امارات هنوز هم به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است. ولی اخیراً قصد دارد محصولات نفتی را برای تعادل بازار کاهش دهد.
سازمان آب و برق دبی قصد راه‌اندازی یک پروژه نیروی خورشیدی ۲ گیگاواتی را دارد. عربستان سعودی هم برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۲.۶ گیگاواتی در مکه موافقت کرده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر بالا، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود؛
و با کلیک بر روی تصویر پایین، ویدئویی با حجم ۱۳ مگابایت درباره‌ی «ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات» برای شما گشوده خواهد شد.
با کلیک بر روی تصویر بالا، ویدئویی با حجم ۱۳ مگابایت درباره‌ی «ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات» برای شما گشوده خواهد شد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:17   دوشنبه 10 تیر 1398  
 نظرات