اخبار   
 

 انعقاد تفاهم‌نامه‌ی ساخت نیروگاه خورشیدی در آران‌وبیدگل با شرکت کره‌ای

سخنگوی شورای شهر آران‌وبیدگل گفت: تفاهم‌نامه‌ی احداث نیروگاه خورشیدی میان شورای شهر آران‌وبیدگل و شرکت «ای.بی.پی اینترنشنال» کره‌ی جنوبی به ارزش ۳۵۰میلیون یورو منعقد شده است ...

انعقاد تفاهم‌نامه‌ی ساخت نیروگاه خورشیدی در آران‌وبیدگل با شرکت کره‌ای

سخنگوی شورای شهر آران‌وبیدگل گفت: تفاهم‌نامه‌ی احداث نیروگاه خورشیدی میان شورای شهر آران‌وبیدگل و شرکت «ای.بی.پی اینترنشنال» کره‌ی جنوبی به ارزش ۳۵۰میلیون یورو منعقد شده است.

به گزارش ایرنا، احمدرضا سعیدی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهم نامه در جریان نخستین اجلاس بین المللی شوراها و شهرداری های کشور در تهران بین شورای شهر آران و بیدگل و شرکت «ای بی پی اینترنشنال»کره جنوبی امضا شد.

وی افزود: ارزش این قرارداد ۳۵۰ میلیون یورو است و طی آن قرار است شورای شهر آران و بیدگل ۶۰ هکتار زمین در اختیار شرکت کره ای قرار دهد و در مقابل این شرکت نیز سرمایه گذاری و تامین مالی این نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی را بر عهده خواهد داشت و پس از شش سال این نیروگاه به طور کامل به شهرستان واگذار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر آران و بیدگل با اشاره به این که این شهرستان در طول سال بیش از ۳۲۰ روز آفتابی بوده تصریح کرد: این ویژگی باعث استقبال این شرکت کره ای برای امضای تفاهم نامه با شورای شهر آران و بیدگل بود.

وی با اشاره به این که این شرکت برای امضای قرارداد ظرف دو ماه آینده به این شهرستان سفر خواهند داشت گفت: پیگیری ها برای جانمایی و به دنبال آن واگذاری زمین برای ساخت این نیروگاه در جریان است و امیدواریم با همکاری و هماهنگی مسئولان شهرستان هر چه سریع تر این تفاهم نامه اجرایی شود.

سعیدی در پایان با تاکید بر این که شورای شهر آران و بیدگل آمادگی همکاری و حضور سرمایه گذاران خارجی در شهر را دارد خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه به رونق اقتصادی این شهرستان کمک بزرگی خواهد کرد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.



  منبع : خبرگزاری ایرنا
  13:49   دوشنبه 11 مرداد 1395  
 نظرات