اخبار   
 

 دیدگاه مجلسی‌ها درباره‌ی جدایی راه از مسکن

در حالی که تفکیک وزارت راه و شهرسازی و احیای مجدد وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، موجی از انتقادات مدیران نهادهای تحت مجموعه‍‌ی وزارت راه و شهرسازی را به دنبال داشته است، بیش‌تر نمایندگان مجلس با ابراز امیدواری از تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس، این موضوع را کاری ضروری می‌دانند که دیر یا زود باید انجام بگیرد ...

دیدگاه مجلسی‌ها نسبت به جدایی راه از مسکن
■ تفکیک به شرط واگذاری امور به بخش خصوصی کارآمد


در حالی که تفکیک وزارت راه و شهرسازی و احیای مجدد وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، موجی از انتقادات مدیران نهادهای تحت مجموعه‍‌ی وزارت راه و شهرسازی را به دنبال داشته است، بیش‌تر نمایندگان مجلس با ابراز امیدواری از تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس، این موضوع را کاری ضروری می‌دانند که دیر یا زود باید انجام بگیرد.

مخالفان تفکیک دو وزارتخانه بر این باورند که با توجه به صرف وقت و هزینه بسیار درخصوص ادغام این دو وزارتخانه طی چند سال اخیر، حال که این دو بخش تقریبا به ثبات رسیده اند و ساختار آنها شکل گرفته است، تفکیک مجدد آنها حاصلی به جز تحمیل هزینه اضافی به دولت و سردرگمی به همراه نخواهد داشت.

اما در این میان موافقان با اعتقاد به اینکه وزارت راه و شهرسازی در طول سال های پس از ادغام کارآمدی لازم را نداشته است، مهمترین دلیل این معضل را ساختار وسیع و گسترده این وزارتخانه و در عین حال ناهمگون و نامتناسب بودن دو حوزه راه و مسکن می دانند و تاکید می کنند که هر چه سریعتر باید این بخش ها از هم مجزا شوند تا کشور و جامعه بیش از این شاهد آسیب ها و تبعات منفی آن نباشند.

به گزارش «صما» دیدگاه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص تفکیک وزارت خانه راه و شهرسازی به دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به اختصار در جدول زیر آمده است:


گفتنی است علیرغم تلاش خبرنگار صما برای تماس تلفنی با تمامی اعضای کمیسیون عمران مجلس، تعدادی از نمایندگان پاسخگو نبودند.

  منبع : وبگاه صما
  18:29   سه شنبه 23 خرداد 1396  
 نظرات